مشکل دشمن با ایران قوی و مستقل است
کد خبر: 4090100
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
خطیب جمعه تهران:

مشکل دشمن با ایران قوی و مستقل است

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: مشکل دشمن با جمهوری اسلامی نیست بلکه مشکلشان با ایران قوی و مستقل است.

مشکل دشمن با ایران قوی و مستقل است

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی،  امروز، 15 مهر، در خطبه نخست نماز جمعه تهران با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: خداوند می‌فرماید همیشه حریم الله را حفظ کنید و حرمت حرم حق باید حفظ شود. برکت و اثر حفظ حریم حرم حق این است که ابدیت انسان تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه آنچه فکر می‌کنیم و آنچه میل داریم و آنچه انجام می‌دهیم همه اینها بذرهایی است که در زمین دل ماافکنده می‌شود، ادامه داد: وقتی حضرت ملک الموت می‌آید این بذرها روییده خواهد شد. نماز جمعه، نماز شب و توسل به ائمه اطهار در زمره این بذرها هستند که باید به آنها توجه کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: دروغ‌ها و ظلم‌ها برای انسان عاقبت بدی دارد و یادمان نرود وقتی از دنیا می‌رویم سر سفره عمل خودمان می‌نشینیم. خدا می‌داند که شما چه کاری انجام می‌دهید و ضروری است که از خودتان حساب بکشید.

صدیقی بیان کرد: در حمد و در تشهد دو دعا واجب است. در حمد از خدا می‌خواهیم ما را به راه درست هدایت کند و در تشهد برای راهبر دعا می کنیم. هدایت بسیار حائز اهمیت است. یکی از انحای هدایت، هدایت‌گر است که خداوند دراختیار بشر قرار می‌دهد و وجود مبارک خاتم انبیاء(ص) و امام علی(ع) برای هدایت بشر بوده که خداوند در اختیار ماقرار داده است.

وی ادامه داد: صراط مستقیم امتیازاتی دارد که یکی از این امتیازات این است که راه خدا و راه اولیای خداست و اطمینان‌آفرین است و این راه همان راهی است که انبیاء پیموده‌اند و سرانجام خوبی داشته اما راه هوا و هوس اینگونهنیست و در این راه‌ها تغییر مسیر به وجود می‌آید، لذا صراط مستقیم راه اعتدال و مطمئنی است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه در هر کاری تندروی و تفریط برای بشر دردسرساز است، گفت: اما راه وسط عدل است وخداوند هم امت اسلام را به در پیش گرفتن راه وسط توصیه کرده است و علی(ع) الگوی عدل و صراط مستقیم است.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: در اغتشاشات اخیر کشور یک سری مسائل فرعی وجود داشت و یک سری مسائل اصلی که باید به آنها توجه اساسی شود. دنیای سلطه و دنیای استکبار و جبهه تکفیر جنگ آشتی‌ناپذیر با عدالت، حق و دین خدا دارند و از روزی که در این سرزمینپرچم دین بالا رفته و پرچم‌دار یک فرد نفوذناپذیر و تربیت‌شده قرآن و اسلام است و با اقتدار این پرچم را حفظ کرده دنیای سلطه ناسازگاری و جنایت و توطئه را در دستورکار خود قرار داده و روزی نبوده که دشمن از دشمنی خودش کم بگذارد وروزی نبوده آشوب ایجاد نکند.

وی با بیان این مطلب که دشمن در مقاطع مختلف تاریخ جمهوی اسلامی هزاران نفر از بزرگان کشور و مردم ایران اسلامی را به شهادت رسانده‌اند، ادامه داد: اینها اموال مردم را به غارت بردند و از هیج آشوبی دریغ نکردند اما به برکت این خون‌ها میان مردم بصیرت و اتحاد به وجود آمد و کشور از لوث خبیث آنها پاک شده است و آنها را از کشور بیرون راندند. اما وقتی دشمن دید با ترور و آشوب در اوایل پیروزی انقلاب راه به جایی نبرده، جنگ تحمیلی را به راه انداخت، آنهم جنگی مانند جنگ جهانی. از رژیم بعث عراق انواع حمایت‌ها را انجام دادند اما جوانان این سرزمین خم به ابرو نیاوردند و به تبعیت از ولایت مقابل دشمن ایستادند و دشمنان را شکست دادند.

خطیب جمعه تهران جنگ تحریم‌ها را نوعی جنگ توصیف کرد که از همان ابتدای روی کار آمدن جمهوری اسلامی وجود داشت که سال به سال هم شدت گرفت و یادآور شد: دشمن همزمان با تحریم، فتنه‌های مختلفی را کلید زد، فتنه‌هایی مانندسا‌ل‌های 78، 88، 96 و 98 فتنه‌های جدیدی بود که همه اینها به واسطه اخلاص مردم و رهبری مقام معظم رهبری خنثی شدند.

صدیقی با بیان اینکه در این آشوب‌ها مدعیان و گردن کلفت‌ها به نیستی و نابودی رفتند و زمین از لوث اینها پاک خواهدشد، گفت: اغتشاشات اخیر برنامه‌ریزی شده و ناشی از توطئه دشمنان بود و همانطورکه رهبر انقلاب فرمودند این توطئه به دست آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای وابسته رقم خورده است. مسئله اصلی این است که دشمن ما آمریکا و استکبار جهانی است و اینها ظلمت هستند و با نور سازگاری ندارند، حتی اگر جمهوری ما جمهوری اسلامی هم نبود بازهم اینها ایران قوی و مستقل را بر نمی‌تابیدند، مشکل اینها با جمهوری اسلامی نیست بلکه مشکلشان با ایران قوی و مستقل است.

وی به همراهی نکردن مردم با اغتشاشگران اشاره کرد و افزود: عده قلیلی در هر شهری راه افتادند ولی متن مردم با آنها همراهی نکرد و همین مسئله موجب عصبانیت دشمن شد. اغتشاشگران برای ایجاد اغتشاش در کشور آموزش دیده بودندو از سوی دیگر رؤسای جمهوری کشورهای غربی از این اغتشاشات حمایت کردند، طوری که جو بایدن این آشوب‌ها را به فروریختن دیوار برلین تشبیه کرد یعنی نظام فروخواهد پاشید. نکته مهم دیگر این است که شبکه‌های تلویزیونی معاند و شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر فعالیتشان را در جریان این اغتشاشات ده برابر کردند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در میان دستگیرشدگان عوامل خارجی مانند عوامل فرانسوی دستگیر شدند که در مناطق مرزهای غربی کشور مانند کردستان و دیگر کشورهای همسایه آموزش دیده بودند تا ذهن و احساسات جوانان از همه جابی‌خبر را جریحه‎‌دار و عصبی کنند و علیه کشور خودشان به صحنه بکشانند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه همچنین بنا بر کشفیاتی که نیروی انتظامی انجام داده، معلوم شد که این افراد، موادمنفجره به کشور آورده بودند و بنای انفجار دو هواپیما و مراکز صنعتی را داشته‌اند، اظهار کرد: همه این‌ها طبق برنامه‌ای بود که بیگانگان در اختیارشان قرار داده است. توطئه اخیر را باید توطئه استکبار و دنیای سلطه دانست که عزت و اقتدار و قدرت ایران اسلامی را هدف گرفته و از سوی دیگر این توطئه اعتقادات ما را مورد هدف قرار داده که با هوشیاری مردم خنثی شد.

صدیقی یکی دیگر از اهداف دشمن در ایجاد اغتشاشات اخیر را مقابله با ولایت فقیه عنوان کرد و افزود: دشمن پرچمدار این کشتی را هدف گرفته، پرچمداری که همچون رشته‌ای دانه‌های تسبیح را کنار هم قرار داده و اگر این رشته پاره شود ین تسبیح به هم می‌ریزد و دیگر انسجام نخواهد داشت. باید بدانیم و مدنظر قرار دهیم که امروز انسجام، وحدت، قدرت،عزت، اتحاد، امنیت، شرف، دیانت، دانش و فناوری و به طور کلی پیشرفت‌های امروز کشور منبعث از اعتقاد به اسلام واعتقاد به ولایت فقیه بوده و هست. دشمن همه اینها را مشاهده می‌کند و برای اینکه با آن مقابله کند در اغتشاشات اخیر حملات و هتاکی‌ها را به نقطه‌ای هدایت کردند که دل مردم آنجا بود.

وی با بیان اینکه جوانان ما همواره در جبهه‌های مختلف همچون عرصه‌های علمی، هسته‌ای یا دفاع از حرم، در خط مقدم حضور داشته‌اند، گفت: دشمن به دنبال این بود که به یک نحوی میان جوانان و جبهه و جهاد و شهادت گسست ایجاد کند و نسل جوان را علیه نظام به میدان آورد ولی هرچه تلاش کردند موفق نشدند و تنها در تمام کشور موفق شدند تعداد قلیلی رابه میدان آورند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به درخشش جوانان ایران در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: جوانان ما در صفوف راهپیمایی اربعین حضور پرشوری داشتند و در همه عرصه‌های علمی و صنعتی خوش درخشیدند و هر مشکلی وجودداشت را این مشکلات را حل و فصل کردند و حلال مشکلات بودند و در عمل هم تحت بیرق اسلام باقی ماندند و اجازهندادند تیر دشمن به هدف بخورد.

وی به هدف قرار دادن دانشگاه‌ها از سوی دشمن اشاره کرد و یادآور شد: دشمن وقتی مشاهده کرد دانشگاه‌ها در ایران در حال دستیابی به رسالت اصلی خود هستند، تصمیم گرفت دانشگاه‌ها را در فضای نگرانی قرار دهد. به عبارت بهتر دشمن می‌خواست دانشگاه شریف را از ما بگیرد، براساس اطلاعی که دارم در هیئتی که برگزار می‌کند گاهی 60 هزارمستمع دارد، لذا بستری اثرگذار، حسینی و ولایی است، این دانشگاه هم از نظر علمی و هم از نظر فرهنگی شاخص است، لذا دشمن خواست به این دانشگاه زهری بریزد.

خطیب جمعه تهران خطاب به تشدیدکنندگان اغتشاش گفت: کسانی‌که در تشدید اغتشاش سهم داشته‌اند باید جبران کنند در غیر این صورت دست آنها نیز به خون‌هایی که ریخته شده آغشته شده است.

صدیقی در پایان به تعداد شهدای نیروی انتظامی اشاره و تأکید کرد: نیروی انتظامی همواره در همه صحنه ها حضور داشته و بیش از ۱۳ هزار شهید را تقدیم کشور کرده است. نیروی انتظامی مجموعه ای متدین و کارآمد است که همیشه دربرابر دشمن سینه سپر کرده است و با داشتن فرماندهانی که تربیت شده دانشگاه هشت سال دفاع مقدس هستند در شرایط مختلف بدون هیچ واهمه و ترسی مقابل ناامنی و ناامن‌کنندگان مانند قاچاق‌چی‌های بین‌المللی، باندهای خطرناک، سرویس‌های مافیایی و سایر خطرات ایستاده‌اند و از مرزهای امنیت کشور حفاظت به عمل آورده‌اند و به طور کلی نگهبان قانون و آرامش مردم محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha