کشته‌سازی؛ سناریوی دشمن در اغتشاشات اخیر
کد خبر: 4090101
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
سردار اشتری مطرح کرد:

کشته‌سازی؛ سناریوی دشمن در اغتشاشات اخیر

فرمانده فراجا در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: پروژه کشته‌سازی راهبرد دشمن است و در اغتشاشات اخیر کسانی به قتل رسیدند که در مراکز تجمعات اصلاً حضور نداشتند و با سلاح‌های حافظان امنیت کشته نشده‌اند.

کشته‌سازی؛ سناریوی دشمن در اغتشاشات اخیر

به گزارش خبرنگار ایکنا، سردار حسین اشتری، فرمانده کل نیروی انتظامی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعهتهران که امروز، 15 مهر ماه در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به نقش فراجا در تأمین امنیت کشور گفت: هفته فراجازمان مناسبی است برای ارائه خدمات به مردم عزیز و شهیدپرور میهن اسلامی. با توجه به گستردگی مأموریت‌ها و تنوعآنها و اهمیت موضوع نظم و امنیت، ما به این موضوع بیشتر پی می‌بریم که اهمیت کار همکاران در کشور چیست؟ امروزنعمت امنیت بالاترین نعمت برای همه کشورهاست. همه مسئولان و زمام‌داران در دنیا بیشترین سعی و تلاششان این استکه بیشترین امنیت و نظم را داشته باشند و امروز به پشتوانه خون شهدا و مقام معظم رهبری و تلاش مدافعان امنیتبیشترین امنیت را در کشور داریم.

وی با بیان اینکه تلاش دشمن این است که این امنیت را در ایران از بین ببرد و تلاش می‌کند به آرامش مردم ضربه بزند،افزود: وظیفه نیروی انتظامی در داخل و در مرزها حفظ آرامش و امنیت کشور است و فراجا طبق فرمایشات مقام معظمرهبری ستون حفظ امنیت کشور محسوب می‌شود و در این مسیر بیش از 13 هزار شهید و 30 هزار جانباز و هزاران آزادهتقدیم کشور کرده است. حدود هشت هزار کادر نیروی انتظامی در دفاع مقدس به مقام شهادت نایل آمدند و بیش از پنجهزار شهید هم در مرزها و در داخل برای حفظ امنیت به شهادت رسیدند و هرهفته که می‌گذرد به تعداد آنها افزوده می‌شودو این نشان می‌دهد که همکاران من برای حفظ امنیت کشور تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

فرمانده فراجا شعار هفته فراجای امسال را «پلیس خادم مردم و مردم همراه پلیس» عنوان کرد و گفت: افتخار پلیس ایناست که خادم مردم است. مشاهده کردیم که اخیراً بعد از نماز جمعه مردم چطور برای حمایت از پلیس به خیابان‌ها آمدندو از پلیس حمایت کردند. پلیس بدون خدمتگزاری و حمایت موفق نخواهد شد. پلیس به حمایت مردم و بصیرت مردم نیازدارد.

اشتری ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فراجا امین مردم و مظهر حاکمیت ملی است و خادم مردم است. درمراسم پیاده‌روی امسال اربعین 30 هزار نفر از همکاران من در این مراسم باشکوه برای امنیت زائران و برای تسهیل ترددزائران در مرزهای جمهوی اسلامی ایران حضور داشتند و خدمت ارائه می‌دادند و بحمدالله امسال یکی از بهترینمراسم‌های پیاده‌روی اربعین برگزار شد و بعضاً یک ماه و حتی بیش از یک ماه در مرزها مستقر بودند و به خدمت به مردممی‌پرداختند.

وی درباره حوادث اخیر در کشور گفت: اما حادثه‌ای که اخیراً رخ داد منجر به فوت خانم امینی شد. بنده چهارشنبه شب دریکی از برنامه‌های تلویزیونی حاضر شدم و در این رابطه توضیح دادم. ولی خدا را شاکر هستیم که در اجرای مأموریت‌هاهیچ تقصیر و قصوری متوجه نیروی انتظامی نیست، البته متأسف شدیم ولی دستگاه‌های ذی‌ربط وقتی بررسی کردند دقیقاًطبق قانون رفتار شده و ضرب و شتمی صورت نگرفته ولی متأسفانه این موضوع به اغتشاش در کشور تبدیل شد.

فرمانده فراجا با بیان اینکه خوشبختانه مردم ایران از همان روز اول صف خود را از صف اغتشاشگران جدا کردند، عنوانکرد: هرچند اعتراض داشتند و باید به اعتراضشان رسیدگی شود اما صف خود را از صف اغتشاشگران جدا کنند. وظیفهپلیس این است که برای حفظ جان و مال و ناموس مردم اجازه ندهد اغتشاشگران به اهدافشان دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: حفاظت از امنیت و اموال مردم و اموال دولتی وظیفه ماست و نمی‌گذاریم آسایش و امنیت مردم از سویتعدادی با اهداف مشخص که از سوی معاندان و دشمنان حمایت می‌شوند برهم بخورد. مردم توقع دارند حافظ جان و مالو امنیت آنها باشیم و خط قرمز ما امنیت و آرامش مردم است و با هرکسی که بخواهد امنیت مردم را برهم بزند درمقابلشان خواهیم ایستاد و با اقتدار با آنها برخورد خواهیم کرد.

اشتری با بیان اینکه در این ایام مشاهده کردیم که برخی به قصد کشته‌سازی در این حوادث شرکت کردند، گفت: پروژهکشته‌سازی راهبرد دشمن است و در این حوادث کسانی به قتل رسیدند که در مراکز تجمعات اصلاً حضور نداشتند واصلاً با سلاح‌های حافظان امنیت کشته نشده‌اند بلکه با چاقو و سلاح‌های سرد به قتل رسیده‌اند. همکاران بنده در اینحوادث یا سلاح نداشتند یا از سلاح‌های شکاری استفاده کرده‌اند. 17 نفر را بازداشت کردیم که سلاح جنگی در اختیارداشتند و هدفشان کمک به سناریوی کشته‌سازی بود.

وی در پایان گفت: ما باید یاد کنیم از شهدای نیروی انتظامی، بسیج و سپاه پاسداران و همچنین باید از حضوردستگاه‌های قضایی و امنیتی که برای حفاظت از امنیت مردم دفاع کردند تقدیر کنیم. از دستگاه محترم قضایی می‌خواهیمکه به پرونده اغتشاشگران رسیدگی کند.

انتهای پیام
captcha