نهمین همایش «یاوران وقف» در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 4090824
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

نهمین همایش «یاوران وقف» در بوشهر برگزار شد

نهمین همایش «یاوران وقف» در راستای تجلیل از هیئت امنا، اماکن متبرکه، خادمین موکب اربعین و فعالان رسانه از سوی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر امروز، ۱۸ مهرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای مرکز بوشهر برگزار شد.

یاوران وقفبه گزارش ایکنا از بوشهر، همایش «یاوران وقف»، برای نهمین سال پیاپی، از سوی روابط‌ عمومی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، به‌ منظور تجلیل از هیئت امنای اماکن متبرکه، رسانه‌های فعال در عرصه فعالیت‌های قرآن و عترت و خادمین موکب‌های درون‌مرزی و برون‌مرزی اربعین حسینی، با حضور آیت‌الله صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی امروز، 18 مهرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای مرکز بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلین محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر، گفت: «وقف» مصداقی بارز از احسان و تعاون و تصدق دائمی و مستمر و بدون ریا است. 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: «وقف» سنت جاریه‌ای است که در تمامی ادیان الهی وجود داشته است به طوری که در اروپا بسیاری از اماکن دینی و خیریه‌ای به‌صورت وقف و موقوفات مدیریت می‌شود. 

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور گفت: «وقف» تنها راهی برای ماندگاری و مانایی و پیشگیری از زمین‌خواری است. لذا استمرار خیرات و مبرات در میان سایر اقشار نیازمند تبیین فرهنگ وقف در حوزه احسان اجتماعی است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۶ هزار رقبه با فراوانی ۶۰ نیت در استان بوشهر ثبت و وقف شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین کار و وظیفه مجموعه ادارات کل اوقاف و امورخیریه استان‌ها در واقع حفظ و حراست از نیات و موقوفات است. 

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، در این مراسم معنوی، ضمن تبریک هفته وحدت، با بیان اینکه والاترین وقف، وقف شخصیت وجودی خویش برای خدمت به قرآن و عترت و نیات ارزنده است، اظهار کرد: وقف سجده شُکر بر نعمات الهی و صدقه جاریه است و این سنت حسنه نیز در استان بوشهر در اجرای نیات حسنه اجتماعی ثبت و وقف شده است. 

 وقف؛ نیکوترین دستاورد بینش اجتماعی و بصيرت دینی مردم

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «سنت وقف را می‌توان یکی از برترین آموزش‌های علمی اسلام برای انفاق ماندگار و مفید برشمرد»، افزود: «سنت وقف» نیکوترین دستاورد بینش اجتماعی و بصيرت دینی و معنوی مردم و موحدین با داشتن نیات خیر و احسن است. 

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر گفت: «وقف» تجلی ایثار و نوع‌دوستی است، از نگاه آیات کلام‌الله کسانی که خدا بر جانشان حاکم است و اهل ایمان هستند ذره‌‌ای از اعمال و نیات خیر آنها نادیده گرفته نمی‌شود. 

وی افزود: «سنت وقف» را عبادت و نیتی برشمرد که حتی کارهای خیر و اعمال نیکو این سنت حسنه بعد از موت انسان، دارای حیات جاودانه و تضمین آخرت انسان است. این سنت عقلایی‌ترین و هوشمندی‌ترین کار است.

صفایی‌بوشهری افزود: «وقف» یک پدیده‌الهی از ناحیه خدا به شخص واقف است، لذا باید انسان‌ها تا می‌توانند در امر وقف و گسترش موقوفات تلاش کنند.

همچنین یادآور می‌شود، در آیین نهمین همایش «یاوران وقف» از حامد فکوری و سیده‌فردوس رضوی خبرنگاران خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه بوشهر به‌عنوان خبرنگاران فعال در عرصه فعالیت‌های قرآن و عترت مراکز افق تجلیل شد.

تجلیل از حامدفکوری، خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن
تجلیل از خبرنگار ایکنا با حضور امام جمعه بوشهر

خبرنگار، امیرحسین مؤمنی  

عکاس، حسین اسماعیلی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha