۱۱ نفر از زندانیان کرمان در هفته وحدت آزاد می‌شوند
کد خبر: 4090939
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴

۱۱ نفر از زندانیان کرمان در هفته وحدت آزاد می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: در هفته وحدت زمینه آزادی ۱۱ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان فراهم می‌شود.

نشست ستاد دیه استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز، ۱۸ مهرماه در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان که در دفتر امام‌جمعه کرمان تشکیل شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های ستاد دیه در کمک به مددجویان جرائم غیرعمد، گفت: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان از اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان است و این امر در استان‌های دیکر کمتر دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه در هفته وحدت زمینه آزادی ۱۱ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان فراهم می‌شود، گفت: اساس تشکیل ستاد دیه برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد است و در استان کرمان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه ستاد دیه وجود دارد و خیران و مجموعه‌های مختلف پای کار هستند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه ستاد دیه باید در حوزه پیشگیری از وقوع جرائم غیرعمد و فرهنگسازی در این بخش، ورود جدی داشته باشد، گفت: کار در حوزه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و پیشگیری از قوع آن‌ها، از جنبه‌های مختلف ارزشمند است.

سید حجت‌الله موسوی قوام، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز با اشاره به حضور ۲۳۴ مددجوی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان، گفت: در سال جاری زمینه آزادی ۱۲۳ مددجوی واجد شرایط با پرداخت ۱۰ میلیارد و ۲۱۴ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ۷ مددجوی جرائم غیرعمد استان کرمان طی سال جاری بدون پرداخت وجه و با اخذ رضایت شاکی از زندان آزاد شده‌اند؛ به برگزاری ۲۵ جشن گلریزان در استان اشاره کرد و افزود: میزان تعهد خیران در این جشن‌ها ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که از این میزان ۱۲ میلیارد و ۴۱۱ میلیون تومان معادل ۶۷ درصد تعهدات وصول شده است.

موسوی‌قوام با بیان اینکه از زمان تاسیس نمایندگی ستاد دیه استان در استان کرمان در سال ۱۳۸۰ تاکنون، در مجموع زمینه آزادی ۴ هزار و ۲۶۵ نفر فراهم شده که از این میزان ۲ هزار و ۶۳۳ نفر با کمک‌های مردمی و خیران و ۷۲۹ نفر بدون پرداخت وجه از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

انتهای پیام
captcha