رشد علمی؛ مهم‌ترین نیاز کشور در گام دوم انقلاب
کد خبر: 4092115
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

رشد علمی؛ مهم‌ترین نیاز کشور در گام دوم انقلاب

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه بار علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها باید در حوزه رفع مشکلات اقتصادی به کار گرفته شود، گفت: رشد علمی، اخلاق‌مداری و توسعه علمی و مهارت‌آموزی مهم‌ترین نیاز کشور در گام دوم انقلاب است.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، شنبه، 23 مهر، در دیدار با رئیس، معاونان و رؤسای واحدهای دانشگاهی دانشگاه جامع علمی - کاربردی اراک، گفت: دانشجویان پایه‌های تحول و امید کشور هستند و آینده درخشان ایران اسلامی در گرو نقش آفرینی جوانان است و مشکلات کشور با همت و روحیه جهادی و توجه به اولویت‌ها حل خواهد شد و انگیزه‌های دینی و انقلابی برای رشد و پیشرفت کشور باید تقویت شود.

وی اظهار کرد: رشد علمی، اخلاق مداری و توسعه علمی و مهارت‌آموزی مهم‌ترین نیاز کشور در گام دوم انقلاب است و دانشگاه‌ها باید برای رفع نیازهای کشور در بخش‌های مختلف گام‌های بلند بردارند و زمینه‌ساز ایران قوی باشند؛ از این رو خودکفایی مهم‌ترین سیاست مراکز دانشگاهی باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: بارعلمی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها باید در حوزه رفع مشکلات اقتصادی به کارگیری شود و امروز در کشور برای مسائل علمی و پژوهشی هیچ مشکلی نداریم و ظرفیت‌های عظیمی ایجاد شده که باید در حوزه‌های مختلف به کارگیری شود.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه پرداختن به حاشیه‌ها کشور را از اهداف اصلی و مسیر خود دور می‌کند، بیان کرد: بیگانگان و دشمنان قسم خورده انقلاب دلسوز ملت ایران نیستند و تنها به دنبال منافع خود هستند و همه باید نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: تربیت نیرو، کادرسازی و مهارت‌آموزی با توجه به نیازهای مهم کشور مهم‌ترین اولویت دانشگاه‌هاست و در رشته‌هایی که کمبود داریم‌ باید جدی‌تر ورود پیدا کنیم. پرهیز از مصرف‌گرایی و اسراف در منابع به ویژه انرژی مورد توجه همه باشد و دانشگاه‌ها باید در این خصوص پیشگام باشند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه بهره‌وری در کشور بسیار ضعیف است، اظهار کرد: همه در این خصوص وظیفه داریم و دانشگاه‌ها علاوه بر کار علمی و تحقیقاتی باید فرهنگ‌سازی کنند تا نرخ بهره‌وری در کشور و بخش‌های مختلف افزایش پیدا کند و نهادینه کردن افزایش بهره‌وری نیاز مهم کشور در گام دوم انقلاب است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: انقلاب اسلامی فرصت بسیار مغتنم برای پیشرفت مردم و رشد کشور در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده و به برکت مجاهدت‌های ۴۳ ساله دستاوردهای زیادی خلق شده و امروز با غیرت دینی و انقلابی باید قله‌های بلند را فتح کنیم و همه باید همت کنیم کشور از شر وابستگی در بخش‌های مختلف نجات پیدا کند.

وی گفت: دین اسلام با تن‌پروری، سستی، سوء تدبیر و کاهلی صد درصد مخالف است و سهل‌انگاری و غفلت از فرصت‌ها و ظرفیت‌های عظیم کشور، خیانت به آرمان شهداست و حسن تدبیر مورد تایید دین اسلام است و باید از فرصت‌ها برای حرکت شتابنده کشور استفاده کرد.

امام جمعه اراک در پایان گفت: امیدآفرینی و ایجاد نشاط در ابعاد مختلف برای جوانان مورد توجه همه دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها باشد و باید زمینه نقش‌آفرینی جوانان توانمند و خلاق در عرصه‌های مختلف فراهم شود و دانشگاه‌ها و مراکز علمی در این راستا سهم به سزایی دارند.

انتهای پیام
captcha