برنامه دشمن این است که ایرانی را در برابر ایرانی قرار بدهد
کد خبر: 4092562
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹

برنامه دشمن این است که ایرانی را در برابر ایرانی قرار بدهد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: امروز ایران قوی ایرانی است که در آن قومیت‌ها و مظاهر مختلف در کنار هم در حال زندگی هستند اما اگر ایران ضعیف شود، قومیت مانند گذشته به تهدید تبدیل می‌شود و عامل تجزیه می‌شود.

حجت الاسلام عادلی نژادبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌السلام آیت عادلی‌نژاد، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در گردهمایی دانشگاه علمی کاربردی خوزستان که امروز 25 مهرماه به مناسبت سالگرد تاسیس این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: باید همه دست در دست هم بدهیم به سمت ایرانی قوی و مستقل حرکت کنیم. تلاش زیادی صورت گرفته است که چهره‌ای که از ایران می‌خواهند بازنشانی شود چهره‌ای از ایران ضعیف و وابسته باشد و این دوگانگی واقعی که وجود دارد، میان ایران قوی و مستقل و ایران ضعیف و وابسته است.

وی افزود: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرد که ما را در دوگانگی‌های غیر واقعی قرار دهد. اگر فضای فرهنگی و رسانه‌ای را از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دنبال کنید، می‌بینید که در بسیاری از اوقات تلاش می‌کنند که دوگانه‌ای را به نام دوگانگی ایرانیت و اسلامیت طراحی کنند؛ تقابلی میان فضای دینی و مسئله ملیت ایرانی ایجاد می‌کنند که یک مسئله ساختگی است تا جوان ما را در یک دوراهی غلط و ساختگی قرار دهند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان تصریح کرد: ایرانی‌ها قرن‌ها و سال‌ها است که با حفظ هویت ملی خود، اسلام را پذیرفته‌اند و این یک افتخار است. خدمات متقابل و بسیار بزرگی توسط ایرانیان برای اسلام اتفاق افتاده است که آیت‌الله مطهری این خدمات را در قالب یک کتاب نقل کرده است بنابراین این‌ها دوگانگی‌های ساختگی است که دشمن به آن‌ها دامن می‌زند.

عادلی‌نژاد گفت: در حوزه مسائل فرهنگی یکی از دوگانگی‌هایی که دشمن در حال دامن زدن به آن است، دوگانگی حجاب و بی‌حجابی است؛ امروزه مسئله کشور ما حجاب و بی‌حجابی نیست. بنا بر آنچه که حضرت آقا به آن اشاره کردند، دوگانگی که در حقیقت دشمن به دنبال آن است ایران قوی و مستقل و ایران ضعیف و وابسته است و تمام تلاش دشمن این است که این اقتدار، عزت، عظمت و بزرگی که امروز ایران به آن دست پیدا کرده است توسط تقابل ایرانی با ایرانی از دست برود و برنامه آن‌ها این است که ایرانی را در برابر ایرانی قرار بدهند، یعنی شهروندان جامعه در تقابل هم قرار گیرند تا این اقتدار، عظمت و بزرگی خنثی شود.

وی افزود: با بهانه و موضوعات مختلفی، ممکن است در هر دوره و برهه‌ای مطلب و مسئله‌ایی را وارد صحنه کنند و این مسئله‌ای است که باید به آن توجه کنیم. امروزه اگر ما بر مبنای منافع ملی خود و دلدادگی به ایران عزیز همگی دست در دست هم دهیم و به سمت آبادی، پیشرفت، توسعه و تکامل حرکت کنیم، از ایرانی که امروز در اختیار ما است و همه ما در دل و بطن آن در حال زندگی هستیم یک ایران آبادتر، بزرگ‌تر و گسترده‌تر خواهیم داشت زیرا فضایی که در آن تنفس می‌کنیم فضای نخبگانی با حضور دانشجویان است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان عنوان کرد: در مورد اتفاقاتی که در جامعه اتفاق افتاده است، طبیعتا بخشی از محیطی که باید این مباحث در آن حلاجی و گفت‌وگو شود و مورد بحث قرار گیرد، محیط دانشگاه و محیطی فرهیختگان است و در این مکان‌ها باید به این مسائل پرداخته شود. امروز ایران قوی ایرانی است که در آن قومیت‌ها و مظاهر مختلف در کنار هم در حال زندگی هستند اما اگر ایران ضعیف شود، قومیت مانند گذشته به تهدید تبدیل می‌شود و عامل تجزیه می‌شود.

عادلی‌نژاد ادامه داد: اگر به تاریخ ۲۰۰ سال اخیر نگاه کنیم، ایران ضعیف بوده است و قومیت عامل تفرقه و باعث تجزیه شده بود اما زمانی که ایران کشوری قوی باشد، قومیت تهدید نیست بلکه یک فرصت است. زمانی که صدام و رژیم بعث به خوزستان حمله می‌کند چرا یک جوان ایرانی از خراسان، گلستان و سیستان و بلوچستان به استان خوزستان می‌آید و دفاع می‌کند با وجود اینکه زبان، گویش، لهجه و جغرافیای او کیلومترها فاصله دارد؟ زیرا ایران یک کشور قوی است و در سایه ایران قوی، قومیت‌ها در کنار هم زندگی خواهند کرد.

وی افزود: مذهب و دین در سایه ایران قوی به یک فرصت تبدیل می شود اما اگر ایران کشور ضعیفی بود مذهب و قومیت به تهدید تبدیل می‌شدند. اگر تاریخ ۲۰۰ ساله کشور را مشاهده کنیم متوجه می‌شویم که از این مسائل آسیب خورده‌ایم؛ امروز تمام تلاش دشمن این است که با تحریک کردن گسل‌های قومیتی و مذهبی و دینی یک منازعه داخلی شکل دهد و ایرانی را در برابر ایرانی قرار دهد و همه ما باید به این مسئله توجه کنیم که امنیت و آرامش پایه‌ای‌ترین نیاز هر کشور برای رشد و تکامل است،

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به فعالیت دانشگاه علمی کاربردی نیز عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در رشد کشور نقش بسیار مهمی دارد؛ علم و دانش به همراه مهارت و آموزش مهارت‌های کاربردی نقش بسیار مهمی دارد و امروز یکی از حلقه‌های مفقوده حوزه آموزشی ما که سال‌ها است با آن دست و پنجه نرم می‌شود مسئله حلقه مفقوده آموزش‌های مهارتی است که دانشگاه فاخر علمی کاربردی برای پوشش دادن آن شکل گرفت. دانشجو بعد از گذراندن چهار سال دوره آموزشی شاید در حوزه نظری و تئوری، توانمند باشد اما در حوزه عملیاتی گاهی مشاهده می‌کنیم که دانش‌آموختگان دانشگاه آن الگوی مطلوب را به دست نیاورده‌اند؛ جایگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی پاسخی است به خلائی که در حوزه آموزش‌های مهارتی وجود داشت.

عادلی‌نژاد گفت: از تمام تلاش‌ها و مجاهدت‌های فکری و فرهنگی که مدرسان، مدیران، اساتید محترم و دانشجویان عزیز انجام می‌دهند تشکر می‌کنم و ان‌شاءالله همه این مجاهدت‌ها و تلاش‌ها منشاء آبادانی و رشد کشور خواهد بود و امیدوارم که آغاز چهارمین دهه از فعالیت‌های علمی و آموزشی این دانشگاه فاخر و کارآموز بتواند مبدا تحولی در زمینه آموزش عالی در کشور باشد.

انتهای پیام
captcha