قرارگاه میقات الرضا(ع) به صورت رسمی در خراسان‌جنوبی راه اندازی می‌شود
کد خبر: 4092798
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶

قرارگاه میقات الرضا(ع) به صورت رسمی در خراسان‌جنوبی راه اندازی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: قرارگاه میقات الرضا(ع) با هدف خدمت به زائران حریم رضوی به زودی در استان به صورت رسمی راه اندازی می‌شود.

علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی،  علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی امروز ۲۶ مهرماه در جلسه ستاد میقات الرضا(ع) استان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در مسیر گذر زائران زیارت امام رضا(ع) قرار دارد، گفت: این مهم از نعمت‌های الهی بر مسئولان و مردم استان است که باید آن را قدر بدانیم و در راستای وظایف خود نسبت به زائران جدی تر از قبل کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در  مسیر گذر زائران حرم رضوی از بیش از 8 استان جنوبی کشور و همچنین زائران پاکستانی قرار دارد، گفت: قرارگاه میقات الرضا(ع) با هدف خدمت به زائران حریم رضوی بزودی در استان به صورت رسمی راه اندازی می‌شود.

معاون استاندار خراسان‌‌جنوبی با اشاره به اینکه علاوه بر دهه آخر ماه صفر، در سایر ایام سال و به ویژه تابستان باید مکان‌هایی برای اسکان و پذیرایی و استراحت زائران رضوی راه اندازی شود، گفت: این مهم در دستور کار ستاد میقات الرضا(ع) استان قرار دارد.

عباس زاده با بیان اینکه برای خدمت رسانی بهتر به زائران ایرانی و خارجی حریم رضوی در سال آینده، از هم اکنون جلساتی را برگزار و نیازسنجی‌های لازم در بحث‌های زیرساختی صورت خواهد گرفت، گفت: دولت به وظایف خود در زمینه تأمین زیرساخت‌های میقات الرضاها در سطح استان عمل خواهد کرد و در مرحله اجرا و پذیرایی و اسکان زائران کاملاً به صورت مردمی و با کمک خیرین صورت خواهد گرفت.

معاون استاندار با تأکید بر اینکه مواکب مردمی هستند و باید مردمی بمانند، گفت: دستگاه‌های دولتی تنها زیرساخت های مورد نیاز مواکب را فراهم می آورند و کار اصلی که تأمین و توزیع پذیرایی و اسکان و غیره است، بر عهده خیرین و مردم است و دولت دخالتی نمی‌کند چراکه معتقدیم اصل موکب داری و پذیرایی یک کار مردمی و خودجوش است.

عباس زاده با اشاره به اینکه تجهیز موکب‌ها به امکانات زیرساختی لازم برای اسکان و پذیرایی زائران، علاوه بر مناسب های مختلف سال، می‌تواند در شرایط بحرانی نیز به کمک کشور بیایید، گفت: موکب‌ها در شرایط بحران می‌توانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از 11 نفر از افرادی که در موکب‌های میقات الرضا(ع) به زائران امام رضا(ع) و اربعین امام حسین(ع)خدمات ارائه کرده‌اند، تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha