تکلیف محوری اصل اساسی خدمت به مردم است
کد خبر: 4094168
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
امام‌جمعه کرمان:

تکلیف محوری اصل اساسی خدمت به مردم است

امام‌جمعه کرمان حرکت بر مبنای تکلیف محوری در اجرای مسئولیت‌ها را یک اصل اساسی برای خدمت به مردم دانست و گفت: در نگاه تکلیف محوری، مسئولیت‌ها یک امتحان بزرگ برای مسئولان به شمار می‌روند.

دیدار امام جمعه و دادستان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان در دیدار دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، حرکت بر مبنای تکلیف محوری در اجرای مسئولیت‌ها را یک اصل اساسی برای خدمت به مردم دانست و گفت: در نگاه تکلیف محوری، مسئولیت‌ها یک امتحان بزرگ برای مسئولان به شمار می‌روند.

وی افزود: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بر مبنای نگاه تکلیف محور در تمامی حوزه‌ها اقدام می‌کردند و بر این اساس به عنوان شخصیتی جهانی شناخته می‌شوند.

امام‌جمعه کرمان تصریح کرد: همواره باید توجه داشت که مسئولیت‌ها دارای تفاوت‌های اساسی در حوزه‌های مختلف هستند و باید با شناخت دقیق تمامی جوانب موضوعات، نسبت به اجرای وظایف و مسئولیت‌ها اقدام کرد.

وی به جایگاه بلند عدلیه در نظام حاکمیتی کشور اشاره کرد و گفت: دادستان کرمان دارای سوابق متعدد و درخشانی در حوزه توسعه عدالت است که این تجربیات در تعمیق عدالت در جامعه بسیار اثرگذار خواهد بود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بر تکریم مراجعان نیز تأکيد کرد و ادامه داد: اقتدار توأم با رأفت اسلامی از مهمترین مؤلفه‌های کار قضایی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

رأفت اسلامی و اقتدار دستگاه قضا

مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در این دیدار با تأکيد بر اینکه خود را سرباز ولایت می‌دانیم، گفت: ارتباط بین دستگاه قضایی و نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان را در مسیر ولایت‌مداری می‌دانیم زیرا ائمه جمعه در حقیقت نمایندگان ولایت‌فقیه هستند.

وی افزود: در دستگاه قضایی استان کرمان همواره بر تکریم مراجعان تأکيد داشته‌ایم و در این مسیر باید تأکيد کرد رأفت اسلامی تناقضی با اقتدار و قاطعیت دستگاه قضایی ندارد.

بخشی همراهی ائمه جمعه با دستگاه قضایی را زمینه‌ساز قوت قلب و تداوم اقدامات مقتدرانه دستگاه قضایی دانست و بیان کرد: تلاش می‌کنیم در پرتوی تعامل بین دستگاه قضایی و نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان امنیت مطلوب در تراز انقلاب اسلامی را برای مردم محقق سازیم.

مدعی‌العموم در استان کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر تکریم مراجعان تأکيد داشته‌اند و این اصل به‌صورت ویژه در دستگاه قضایی استان کرمان مورد توجه و تأکيد قرار دارد زیرا بر مبنای اخلاق پسندیده می‌توان در زمینه اصلاح متهمان و محکومان و توسعه عدالت گام‌های اساسی برداشت.

بخشی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه ائمه جمعه و نماز جمعه، گفت: نماز جمعه از استثنایی‌ترین فرائض است که موجب نزول برکات بر جامعه می‌شود و ائمه جمعه در حقیقت قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت هستند. دستگاه قضایی مفتخر است که ائمه جمعه همواره پشتیبان اجرای مأموریت‌های این مجموعه بوده‌اند و خواهند بود.

انتهای پیام
captcha