سه مشکل عمده مؤسسات قرآنی
کد خبر: 4094263
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۲
مؤسسات قرآنی فارس؛ ظرفیت‌ها و چالش‌ها / ۱۹

سه مشکل عمده مؤسسات قرآنی

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، مکان مؤسسات،‌ اعتبارات و بیمه کارکنان را سه چالش عمده مؤسسات قرآنی برشمرد.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترتمحمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه بیشترین چالش و مشکلات مؤسسات قرآنی چیست، گفت: در نظرسنجی‌ که به صورت غیر رسمی انجام دادیم، اکنون مهم‌ترین مشکل مؤسسات قرآنی غالباً بحث مکان مؤسسات است. با توجه به تورمی که ایجاد شده است و مشکلاتی که با شیوع کرونا در کشورمان پیش آمد، بخش عمده مشکل مؤسسات در خصوص مکانشان است.

انجم‌شعاع همچنین به مشکلات اعتباری مؤسسات اشاره و اظهار کرد: بخش دیگر مشکلات، بحث‌های اعتباری است؛ تصور ما این بود در دولت سیزدهم، نگاه ویژه‌ای به مؤسسات می‌شود که امیدواریم در ادامه این مسیر دولت خدمت‌گزار با توجه به تبصره بند ذ بودجه و همچنین تبصره ۱۷ که در اختیار وزارت ارشاد اسلامی است، این گشایش حاصل شود.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت افزود: متأسفانه به دلایلی تاکنون این بودجه به بدنه مؤسسات تزریق نشده است و همچنان برخی از مؤسسات در شرایط بسیار ویژه قرار گرفتند و برخی از آن‌ها به سمت انحلال رفتند.

وی همچنین با یادآوری مشکلات مؤسسات در زمینه بیمه کارکنان و مربیانشان نیز بيان کرد: بخش دیگری از مشکلات دیرینه مؤسسات، بحث بیمه و سهم کارفرما است که متأسفانه حل نشده است البته در بخش بیمه معلمان قرآنی گشایشی حاصل شد و امسال تا ابتدای مهرماه حدود دو هزار نفر از مربیان قرآنی مؤسسات را بیمه کردیم.

انجم‌شعاع ادامه داد: در بحث بیمه معلمان و مربیان قرآنی، مطلوب این است که بتوانیم همه معلمان و مدیران قرآنی را در بیمه فعالان قرآنی یعنی همان صندوق هنرمندان بیمه کنیم.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در پایان تأکید کرد: آن چیزی که اکنون در حوزه بیمه تزریق شده به عنوان یک مسکن است اما مسکن قوی برای بیمه نیست.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha