۲ سیاست دشمن در فضای مجازی
کد خبر: 4094482
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

۲ سیاست دشمن در فضای مجازی

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری بزرگ‌نمایی مشکلات و کوچک جلوه دادن داشته‌ها را ۲ سیاست دشمن در فضای مجازی برشمرد و گفت: دشمن در تلاش است ذائقه مردم به‌ویژه جوانان را تغییر دهد.

تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صفی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری امروز، سوم آبان‌ماه در «آیین معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری» اظهار کرد: امروز کشور در شرایط خاصی قرار گرفته است البته باید بشر چهار مرحله حاکمیت طبیعت، حاکمیت علم، حاکمیت عقل و حاکمیت وحی را طی می‌کرد تا امروز به اینجا می‌رسید.

صفی در ادامه با اشاره به  رسیدن جمهوری اسلامی به گام دوم انقلاب، تصریح کرد: تا رسیدن به قله فاصله بسیاری وجود دارد، باید مراقب باشیم زخم‌های موجود در جامعه را بهبود بخشیم زیرا دشمن از آن‌ها سوءاستفاده می‌کند، به طوری‌که ارکان و پیکره نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه می‌دهد. باید ساختارها و کوتاهی‌هایی که وجود داشته برطرف شوند، زیرا امروز وضعیت اقتصاد و معیشت مردم مطلوب نیست و لازم است در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

وی بزرگ‌نمایی مشکلات و کوچک جلوه دادن داشته‌ها را دو سیاست دشمن در فضای مجازی برشمرد و گفت: دشمن در تلاش است ذائقه مردم به‌ویژه جوانان را تغییر دهد، از طرفی دانشگاه‌ها بسیار مهم هستند و به همین دلیل دشمن روی آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کند، آنچه به عنوان نسخه شفابخش برای رفع مشکلات جامعه لازم بوده مدیریت جهادی است که این کار مجاهدت و تلاش شبانه‌روزی را می‌طلبد.

صفی با بیان اینکه چندین آیه از قرآن کریم به جهاد اختصاص یافته و تأکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین است، تأکید کرد: اگر جهادی عمل می‌کردیم نباید امروز با این شرایط در کشور مواجه می‌شدیم.

رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی براساس ظرفیت‌های استان

در ادامه محمدحسین خدابنده، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات و تلاش تیم مدیریتی استان در دولت جدید، بیان کرد: خوشبختانه اقدامات مناسبی از جمله جذب اعتبارات در حوزه تملک، فعال شدن ۷۰۰ پروژه نیمه تمام، مستقر شدن قرارگاه خاتم‌الانبیا برای نخستین بار در استان، مستقر شدن قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به منظور کارهای عمرانی در مناطق روستایی، جذب بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به بحران‌های مختلف در استان از جمله سیل، زلزله و قطعی آب در شهرستان شهرکرد، گفت: در بازه زمانی کوتاه چهار خط پدافندی برای آبرسانی به شهرستان شهرکرد در زمان قطعی آب انجام شد و بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آبرسانی به استان تزریق شد.

خدابنده از تبدیل شدن چهارمحال و بختیاری به کارگاه صنعتی خبر داد و تصریح کرد: امروزه استان به لحاظ وجود کارخانه‌های فولاد، پتروشیمی و ... به سمت صنعت پیش می‌رود که این مسئله نیاز استان است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به رویکرد مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی، بیان کرد: این دانشگاه آموزش‌های لازم در زمینه ارتباط میان صنعت، اقتصاد و ادارات را برقرار می‌کند، همچنین لازم است بازنگری در رشته‌های تحصیلی استان صورت گیرد و براساس قابلیت‌ها این رشته‌ها انتخاب شود.

سیر تحولی در دانشگاه علمی کاربردی مشاهده می‌شود

غلامرضا آقابابایی، رئیس جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این اعتقاد وجود دارد که باید هر شغل را به یک دوره تبدیل کنیم که تقریبا دانشگاه جامع علمی کاربردی ۱۰۰۰ شغل را در کشور به دوره تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین جهاد ایجاد شغل است، یادآور شد: تاکنون مراکز علمی کاربردی استان مطلوب پیش رفته‌اند، به طوری‌که ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان مرکز انجمن جوشکاری دارای شغل هستند، از طرفی با سیر تحولی در این دانشگاه مواجه بودیم که امسال مجموع پذیرفته‌شدگان در مراکز علمی کاربردی استان ۲۱ درصد رشد داشته است.

 تأثیر کرونا بر کیفیت آموزش

در پایان بهروز شایق، رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر مهارت‌آموزی در کشور، گفت: متولی مهارت‌آموزی در نظام‌ آموزش عالی با مأموریت‌های متفاوت، دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای بوده که لازم است مجموعه دولت به مسئله آموزش به‌ویژه دانشگاه علمی کاربردی باتوجه به پتانسیل‌ها در جذب بخش خصوصی به عنوان متولی آموزش توجه داشته باشد.

وی گفت: متأسفانه دانشگاه‌های استان در بحث مدیریت منابع مغفول واقع شده‌اند، به طوری‌که باید از محل اعتبارات استانی بودجه‌ای در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد تا به مراکز آموزش عالی از این طریق در امر مهارت کمک شود.

شایق با اشاره به شرایط کرونا و مجازی شدن کلاس‌های درس دانشگاه‌ها، توضیح داد: دو سال گذشته از لحاظ آموزش، با کیفیت بسیار پایینی مواجه بودیم که امید است این افت کیفیت توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه جبران شود.

رییس سابق دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در دو سال گذشته و در زمان مسئولیتم تلاش شد مراکز علمی کاربردی استان ارتقا یابد، البته باید در جهت گسترش این مراکز حرکت کرد.

در پایان این آیین، از زحمات بهروز شایق تقدیر و غلامرضا آقابابایی به عنوان رئیس جدید دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری معارفه شد.

انتهای پیام
captcha