فساد فکری حاصل بی‌توجهی فرهنگی است
کد خبر: 4094626
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
رئیس بنیاد شهید در دیدار با آزادگان:

فساد فکری حاصل بی‌توجهی فرهنگی است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: وقتی جنبه‌های فرهنگی مورد توجه قرار نگیرد فساد فکری اتفاق می‌افتد.

به گزارش گروه حماسه و جهاد ایکنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  شامگاه سه‌شنبه؛ سوم آبان در دیدار با اعضای همایش «آزادگان اردوگاه موصل ۲ در عملیات خیبر» در دفتر حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضمن خوش‌آمدگویی به اعضای این همایش با استقبال از پیشنهادات مطرح شده از سوی اعضای همایش «آزادگان اردوگاه موصل ۲ در عملیات خیبر»، گفت: متأسفانه در بنیاد شهید و امور ایثارگران مسائل فرهنگی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و بنیاد در سال‌های گذشته کمتر در مقام یک دستگاه انقلابی عمل کرده است و از آن سو مسئولان کشور و جامعه نیز مطالبات انقلابی و فرهنگی از بنیاد نداشته‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به رویه‌های گذشته در بنیاد خاطرنشان کرد: بیشتر درخواست‌های مطرح شده در بنیاد از نوع معیشتی مانند موضوع مسکن، خودرو و اشتغال است و در سطح کلان نیز دولت‌ها در مقام اجرا، خودشان را فقط مسئول آب و نان مردم می‌دانند و از مسائل فرهنگی غفلت می‌کنند و برای همین ذائقه‌ها و نیاز‌های مردم تغییر کرده است و وقتی جنبه‌های فرهنگی مورد توجه قرار نگیرد فساد فکری اتفاق می‌افتد.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: در مورد مسائل فرهنگی باید به ریشه توجه کرد، بنیاد شهید و امور ایثارگران در یک سال اخیر سعی و تلاش بیشتری برای اصلاح این رویکرد آغاز کرده و نقش خود را پررنگ‌تر نشان داده است اما تغییر نگاه اکثریت جامعه کار دشواری است به عنوان مثال بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئول همه نیاز‌ها در زمینه‌هایی مانند مسکن و اشتغال نیست و این وظیفه سازمان مسکن و شورای عالی اشتغال و نهاد‌های دیگر است که برای رفع مشکلات ایثارگران اقدام کنند و بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش پیگیری کننده دارد اما به تدریج مقام پاسخگویی پیدا کرده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت ایثارگران برای تبیین موضوعات انقلابی گفت: قرارگاهی در بنیاد شهید و امور ایثارگران برای همین موضوع تشکیل شده است تا از ظرفیت ایثارگران برای تبیین موضوعات انقلابی استفاده شود البته آسیب‌هایی در برخی نهاد‌ها وجود دارد که کار را سخت‌تر کرده است. برای حل مشکلات در این زمینه همه باید کمک کنند و بسترسازی باید شکل پیدا کند و بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها متولی این امر نیست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ظرفیت‌های مدارس شاهد در کشور گفت: تنها هفت درصد جامعه هدف ایثارگری در مدارس شاهد تحصیل می‌کنند و مدارس شاهد زیر نظر وزارت آموزش و پرورش به عنوان بنگاه اقتصادی فعالیت می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص تسهیلات خوداشتغالی برای ایثارگران نیز تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران، ایثارگران را به بانک‌ها معرفی و اگر کسب‌وکار‌های بزرگی مطرح باشد به صندوق توسعه ملی معرفی می‌کند. در زمینه اشتغال ایثارگران بیش از ۱۰۰ هزار نفر تاکنون تبدیل وضعیت شده‌اند و عمده ایثارگرانی که تبدیل وضعیت نشده‌اند مربوط به دستگاه‌های غیردولتی هستند.

معاون رئیس جمهور در خصوص درمان ایثارگران نیز گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران ۱۶ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و بیش از دو هزار میلیارد هم به بیمه دی بدهکار است اما با این وجود چرخه درمان ایثارگران قطع نشده است.

وی در پایان به نقش و جایگاه اعضای همایش «آزادگان اردوگاه موصل ۲ در عملیات خیبر» برای ایجاد فضاسازی مثبت در شرایط کشور گفت: شما آزادگان و ایثارگران بهترین الگو برای نسل امروز و دانش‌آموزان هستید که باید از این ظرفیت برای گفت‌وگو با نسل جدید و دانش‌آموزان بهره ببرید.

نعمت‌الله آرامی، مسئول همایش «آزادگان اردوگاه موصل ۲ در عملیات خیبر» و دیگر اعضای این همایش مطالبات ایثارگران را که در میز خدمت این همایش مطرح شده بود، پیگیری کردند.

مسئول همایش در این دیدار با اهدای لوح تقدیر از توجه قاضی‌زاده هاشمی به آزادگان و حمایت از برگزاری این همایش تقدیر کردند.

پنجمین همایش «آزادگان اردوگاه موصل ۲ در عملیات خیبر» ۲۶ مردادماه سال جاری هم‌زمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و یک هزار و ۳۰۰ آزاده در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد.

انتهای پیام
captcha