دانش‌آموز نخبه عربستانی موفقیت علمی را مرهون حفظ قرآن می‌داند + فیلم
کد خبر: 4096116
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

دانش‌آموز نخبه عربستانی موفقیت علمی را مرهون حفظ قرآن می‌داند + فیلم

دانش‌آموز 13 ساله اهل شهر مدینه منوره در عربستان سعودی که حالا حائز رتبه نخست مسابقات بین‌المللی ریاضیات در چین شده موفقیت خود را مرهون حفظ قرآن کریم از دوران خردسالی می‌داند و به سحرخیزی کودکان حافظ قرآن سفارش می‌کند.

تجلیل از دانش‌آموز نابغه قرآنی در عربستان

به گزارش ایکنا به نقل از سیدتی، بلال نافع الحجیلی، دانش‌آموز 13 ساله سعودی است که به عنوان نخبه علمی و دینی در کشورش شناخته می‌شود و این بار حائز رتبه نخست مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی و ریاضیات در کشور چین شده است.

 اداره آموزش و پرورش شهر مدینه منوره  طی مراسمی دیروز دوشنبه، 9 آبان در حضور جمعی از دانش‌آموزان دختر و پسر از او به دلیل موفقیت‌هایش در سطح ملی و بین‌المللی تقدیر کرد.

او سال گذشته در سطح کشوری در عربستان هم حائز رتبه نخست در مسابقات ریاضی کانگورو شده بود و از دوران خردسالی بارها برای استعداد قرآنی خود مورد تجلیل قرار گرفته است.

بلال نافع الحجیلی، حافظ قرآن و دانش‌آموز نابغه سعودی

بلال همه موفقیت‌های علمی در دوران تحصیل خود را مرهون حفظ قرآن از دوران کودکی می‌داند و در مصاحبه رمضانی از تلویزیون عربستان که سال گذشته از او منتشر شده است، می‌گوید که از چهار سالگی شروع به حفظ قرآن کریم کرده و تا شش سالگی و قبل از رفتن به مدرسه حافظ کل قرآن کریم شده است.

این نخبه عربستانی که قرآن کریم را با 11 روایت حفظ کرده است، می‌گوید که پدر و مادرش معلم و مشوق او برای حفظ قرآن بوده‌اند و پدرش برنامه و شیوه حفظ را برای او می‌نوشته و مادرش در طول روز آن را برای وی پیاده کرده است.

بلال می‌گوید که طی سال‌های اخیر هم برای تثبیت آیات قرآنی در ذهن خود به مرور روزانه هفت تا هشت جزء می‌پردازد و در ماه مبارک رمضان روزانه 10 تا دوازده جزء از قرآن کریم را قرائت می‌کند که بیشتر آن مربوط به سحر و پس از اذان صبح است.

این دانش‌آموز با بیان اینکه به خود عادت داده که شب‌ها را زود بخواهد و صبح زود بیدار شود، افزود: بهره‌بردن و استمداد از برکات سحرخیزی، سیره پیامبر اعظم(ص) و علمای ما، بوده است. ما برای قرائت قرآن، درس خواندن و موفقیت در آینده باید سحرخیز باشیم.

در ادامه ویدئویی را مشاهده می‌کنید که او آیه‌ای از قرآن کریم را با چند روایت تلاوت می‌کند:

انتهای پیام
captcha