اجرای طرح «قرار دوازدهم» با هدف محرومیت‌زدایی از محل موقوفات منطبق
کد خبر: 4097133
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
در خراسان‌جنوبی

اجرای طرح «قرار دوازدهم» با هدف محرومیت‌زدایی از محل موقوفات منطبق

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از اجرای طرح قرار دوازدهم از محل موقوفات منطبق و کمک خیران برای کمک به محرومان جامعه در روز دوازدهم هر ماه خبر داد.

حجت الاسلام حسین رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حسین رحیمی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: قرار دوازدهم یک طرح کشوری است که از ابتدای امسال با اهداف خاصی در استان اجرایی شد.

وی افزود: هشتمین مرحله اجرای این طرح در آبان‌ماه با اهدای 115 بسته معیشتی به ارزش 60 میلیون و 200 هزار تومان، تعداد 30 دست لباس گرم به ارزش 12 میلیون تومان، شش عدد بخاری و آبگرمکن به ارزش 12 میلیون تومان و هشت کمک هزینه سفر کربلا به ارزش 16 میلیون تومان و 100 نفر وزیت رایگان به ارزش هفت میلیون تومان در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، طبس و زیرکوه انجام شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هزینه اجرای این طرح در آبان‌ماه 107 میلیون و 200 هزار تومان است، افزود: طرح قرار دوازدهم با هدف ترویج فرهنگ مهدویت و انتشار نام و یاد امام زمان(عج)، ترویج فرهنگ کمک به محرومان و شبکه‌سازی مهدوی برای ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی در سازمان اوقاف و امور خیریه اجرایی می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه ایجاد زمینه خدمت‌رسانی عمومی، افزایش مشارکت عمومی و برون‌سپاری ارائه خدمات با محوریت بقاع متبرکه از شاخصه‌های ویژه این طرح است، تصریح کرد: همچنین انعکاس و بازتاب خبری مناسب‌تر ارائه خدمات اجتماعی توسط بقاع متبرکه از الزامات طرح قرار دوازدهم است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون تعداد یک هزار و 569 بسته معیشتی در بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع و در قالب طرح ارائه شده است، بیان کرد: اعتبارات این طرح از محل وقف‌های منطبق و کمک‌های خیرین با محوریت مراکز افق بقاع متبرکه تأمین می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی از مواردی که در این طرح دنبال می‌شود، شبکه‌سازی مهدوی است که با استفاده از ظرفیت مهدی‌یاران و افرادی که در زمینه مهدویت کار می‌کنند پیاده‌سازی می‌شود تا از بقاع متبرکه به‌عنوان قطب فرهنگی برای ترویج فرهنگ مهدوی استفاده شود.

انتهای پیام
captcha