فعالیت‌های قرآنی به مؤسسات مردمی برون‌سپاری شود
کد خبر: 4097299
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۶

فعالیت‌های قرآنی به مؤسسات مردمی برون‌سپاری شود

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس با تأکید بر اینکه نقش حاکمیت در کمک به مجموعه‌های مردمی باید جدی باشد، گفت: علی‌رغم ظرفیت‌های مردمی در جامعه دستگاه‌های دولتی همچنان نپذیرفتند که فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به مردم برون‌سپاری شود.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارسمحمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس در گفت‌و‌گو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه برای افرادی که پیش‌زمینه‌ای از فعالیت‌های قرآنی ندارند چه برنامه‌ای دارید، گفت: در بحث تبلیغ و ترویج نیاز به کمک داریم تا دیگر افراد نیز گرایش قرآنی پیدا کنند.

وی افزود: باید در جامعه به شکلی عمل کنیم که مردم سبک زندگی قرآنی را بیشتر دنبال کنند و وقتی سبک زندگی قرآنی به وجود آمد، مردم به محتوای قرآن و همچنین تفسیر، صوت و لحن و.. گرایش پیدا می‌کنند.

اسلامی با تصریح اینکه متأسفانه در بحث تبلیغ و ترویج، برنامه‌ریزی خوبی در کلان صورت نگرفته است و خوب عمل نکردیم که مردم حلاوت و شیرینی قرآن را بچشند، گفت: باید تلاش کنیم از نخبگان و افراد مؤثر جامعه استفاده کنیم تا مردم  به قرآن بیشتر گرایش پیدا کنند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف برای ترویج سبک زندگی قرآنی گفت: نقش حاکمیت و کمک آن به مجموعه‌های مردمی باید جدی باشد؛ تجربه ثابت کرده است که اگر دستگاه‌ها و مجموعه‌های حاکمیتی تنها در حدی باشند که بتوانند خودشان متصدی امورشان باشد، تأثیرگذاری لازم را ندارد.

اسلامی تأکید کرد: مردم می‌توانند در این قضیه به دستگاه‌ها کمک دهند؛ علی‌رغم اینکه مردم آمادگی و ظرفیتش را دارند و این ظرفیت‌های مردمی در جامعه وجود دارد اما هنوز دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی نپذیرفتند که برون‌سپاری کار را مخصوصاً در موضوعات فرهنگی و قرآنی به مردم بسپارند و تا این اتفاق نیفتد نمی‌توانیم هیچ پیشرفتی در این شرایط داشته باشیم.

برپایی دوره توانمندسازی مدیران قرآنی فارس 

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چه رویکردی برای استفاده از ظرفیت فرهنگی مؤسسات قرآنی دارید، گفت: اولین برنامه در این زمینه برپایی دوره توانمندسازی مدیران قرآنی استان با رویکرد مسائل تدوینی و مشکلات پیش روی مؤسسات است.

مدیر مؤسسه قرآنی مدینةالنبی(ص) شیراز تصریح کرد: با توجه به اینکه بعضی از مؤسسات، اشراف کاملی نسبت به قوانین جاری کشور ندارند، این دوره توانمندسازی را بیشتر برای تقویت این مسئله دنبال می‌کنیم تا آن‌ها بتوانند به روز شوند و با توجه به شرایط جامعه بتوانند مؤسسه را خوب حفظ کنند و نگه دارند.

اسلامی با اشاره به وضعیت مؤسسات با شیوع کرونا اظهار کرد: بعد از مدت‌ها که بحث کرونا و همچنین مسائل دیگری بود، رکود جدی بین همه مجموعه‌ها مخصوصاً مجموعه‌های قرآنی به وجود آمده بود که اکنون شرایط متفاوت شده است و دوران پساکرونا را داریم می‌گذرانیم و نیاز به این است که مؤسسات مقداری به شرایط اولیه برگردند که در این زمینه هم مسئولان و هم ما و هم خود مدیران مؤسسات باید کمک دهیم که این شرایط را سریع‌تر بهبود بخشیم و شرایط خوبی را دنبال کنیم تا برای مردم اثرگذاری بهتری داشته باشیم.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس در پاسخ به اینکه دوره توانمندسازی مدیران در چه مرحله‌ای است، گفت: اکنون برنامه‌ریزی شده و داریم پیگیری مکان و زمان آن را می‌کنیم که بتوانیم این دوره را برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha