وضعیت آب استان کرمان در شرایط بحرانی قرار دارد
کد خبر: 4098256
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

وضعیت آب استان کرمان در شرایط بحرانی قرار دارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت آب در استان کرمان در شرایط بحرانی قرار دارد، گفت: برای استفاده از منابع آب باید برنامه‌ریزی کنیم.

سید مهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری راور که با موضوع مدیریت بحران آب، در شهرستان راور برگزار شد، گفت: راور، یکی از امن‌ترین شهرستان‌های استان کرمان و جزو رتبه‌های پایین از لحاظ اتهامات و جرائم بوده است.

وی بیان کرد: در بحث تسهیلات و نظارت در حوزه آب با مشکل مواجه هستیم، به طوری که افرادی وام بلاعوض و تسهیلات دریافت می‌کنند اما به علت نظارت نادرست و ناکافی، آبیاری نوین را انجام نمی‌دهند و از هدر رفت آب جلوگیری نمی‌شود.

قویدل با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت آب در استان کرمان در شرایط بحرانی قرار دارد، گفت: طبق آمارها سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در شرایط فعلی قابل قبول نیست و از لحاظ عقلی و علمی مردود است؛ بنابراین برای استفاده از منابع آب باید برنامه‌ریزی کنیم.

این مقام قضایی گفت: در رابطه با مدیریت آب باید به کشاورزان آموزش داده شود تا کشاورزان بیشتری از آبیاری نوین استفاده کنند و از غرقابی‌های غیراصولی ممانعت شود.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در رابطه با موضوع آب روستا‌های خورند و شریف‌آباد تأکید کرد: ضرورت دارد ظرف یک ماه آینده، شورای این روستا‌ها با یکدیگر تعامل کنند و مشکل را یک بار برای همیشه حل و فصل کنند و در صورت کارشکنی، طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

کاربخش، رئیس دادگستری شهرستان راور نیز در این جلسه گفت: با مدیریت منابع آب و الزام آبیاری نوین و قطره‌ای از سوی مالکان و همچنین اعطای تسهیلات از سوی اداره مربوطه از وقوع بزه در مسئله آب پیشگیری کنیم.

وی افزود: باید با حمایت مسئولان و استفاده از ظرفیت خصوصی سازی از نعمت باران تا حد امکان استفاده کنیم و روان آب‌ها را کنترل کنیم تا به سمت سد‌های عده‌ای خاص نروند و همه کشاورزان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

کاربخش بیان کرد: آب روستا‌های خورند و شریف‌آباد به صورت ۳ دنگ ۳ دنگ تقسیم خواهد شد و باید ظرف یک ماه آینده پرونده آب این روستا‌ها برای همیشه بسته شود.

انتهای پیام
captcha