مدیر دستگاه قضا مظهر عدالت و اقتدار باشد
کد خبر: 4098316
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

مدیر دستگاه قضا مظهر عدالت و اقتدار باشد

رئیس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه مدیر دستگاه قضایی باید مظهر عدالت، شجاعت، اقتدار و استقلال باشد گفت: دستگاه قضایی به عنوان یک نهاد تأثیرگذار در نظام حاکمیتی نقش و کارکردهای ویژه‌ای دارد.

تودیع و معارفه دادگستری قروه

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری کردستان، امروز، 18 آبان‌ در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری قروه گفت: دستگاه قضایی به عنوان یک نهاد تأثیرگذار در نظام حاکمیتی نقش و کارکردهای ویژه‌ای دارد.

وی تأکید کرد: مدیر دستگاه قضایی باید مظهر عدالت، شجاعت، اقتدار و استقلال باشد و در طراز بیانیه گام دوم انقلاب و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در این بیانیه عمل کند.

رئیس کل دادگستری کردستان بیان کرد: بر اساس آمار، میزان تردد ارباب رجوع به دادگستری استان به‌طور روزانه میانگین 20 هزار نفر است و کارکنان دستگاه قضایی استان علی‌رغم افزایش سالانه ورودی پرونده‌ها به دادگستری با زحمات شبانه‌روزی خود و روحیه و کار جهادی مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی خطاب به رئیس جدید دادگستری قروه و کارکنان دادگستری و سایر دستگاه‌ها و نهادهای اداری و اجرایی بر لزوم تعامل دوسویه درون سازمانی و تعامل برون سازمانی تأکید کرد و گفت: این تعامل ارزنده می تواند در جهت اجرای سند تحول قضایی بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: محورها و سیاست‌های عمده سند تحول قضایی، شامل کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها، رفع اطاله دادرسی، تکریم ارباب رجوع، حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه، پیشگیری از جرم و ... است که با تدبیر ریاست محترم قوه قضاییه و از ابتدای امسال و در راستای اجرایی شدن سند تحول، برنامه عملیاتی سال 1401 برای تمام استان‌های کشور تدوین و ابلاغ شد و تحقق این برنامه در دادگستری استان کردستان با جدیت و برنامه‌ریزی مدون در حال اجراست.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: دستگاه قضایی در جریان اغتشاشات اخیر به صورت متمرکز بر رسیدگی قاطع به پرونده مخلان امنیت ورود کرده و ضمن تفکیک بازداشت‌شدگان، با جمع‌آوری ادله و مستندات لازم و صدور احکام متناسب و قاطع در مقابله با این جریان اقدام کرده است.

وی افزود: خارج نشینان مرفه بی‌درد، در جریان اغتشاشات اخیر با برنامه‌ریزی و تمرکز بر بحث مذهب و قومیت‌ها در کشورمان سعی در تفرقه‌افکنی میان مردم و همچنین اختلال در اقتصاد کشور داشتند.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: نظام سلطه با طوفان رسانه‌ای خود سعی می‌کنند تا مخاطب‌شان بدون تحلیل، اخبارشان را تصدیق کنند و این وظیفه همه ما است که با عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، پاسخ فتنه‌های دشمن را بدهیم البته خوشبختانه ملت غیور ایران و به ویژه کردستانی ها با شرکت پرشکوه در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان امسال پاسخ مناسبی به این فتنه دادند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمات سیدجلال حاجی نصیری با اهدای لوح تقدیر و حکم ریاست دادگستری شهرستان قروه توسط رئیس کل دادگستری استان کردستان به علی شرف‌بیانی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha