دستگاه قضایی از حساس‌ترین و کلیدی‌ترین نهادهای انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4098543
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

دستگاه قضایی از حساس‌ترین و کلیدی‌ترین نهادهای انقلاب اسلامی است

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: اهمیت جایگاه هر فرد یا دستگاهی بستگی به اهمیت وظایف و مسئولیت‌های آن فرد یا دستگاه دارد و دستگاه قضایی با توجه به بیشترین حجم ارباب رجوع بین ادارات دولتی از حساس‌ترین و کلیدی‌ترین نهادهای انقلاب اسلامی است.

دیدار با قضات و کارمندان دادگستری مریوان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی، نماینده ولی فقیه در کردستان امروز، 19 آبان‌ماه در بازدید از حوزه قضایی مریوان و دیدار با قضات و کارمندان اداری این شهرستان گفت: وظایف و مسئولیت‌های خطیر دادگستری بر همگان آشکار است و کارکنان دادگستری حافظ جان، مال و ناموس مردم هستند.

وی افزود: اهمیت جایگاه هر فرد یا دستگاهی بستگی به اهمیت وظایف و مسئولیت‌های آن فرد یا دستگاه دارد و دستگاه قضایی با توجه به بیشترین حجم ارباب رجوع بین ادارات دولتی از حساس‌ترین و کلیدی‌ترین نهادهای انقلاب اسلامی است.

رئیس کل دادگستری کردستان اظهار کرد: کارکنان شاغل در دادگستری حافظ جان، مال و ناموس مردم هستند و در سنگر مقدم برخورد با ارباب رجوع قرار دارند و نحوه برخورد صحیح با مردم، رضایتمندی عمومی و اجر و پاداش دنیوی و اخروی را به دنبال خواهد داشت و در مقطع کنونی و با توجه به فشارهای اقتصادی جامعه، نباید برای مردم هزینه‌های بیشتری ایجاد شود.

وی ادامه داد: لازم است جهت تعدیل میزان ورودی پرونده‌ها به شعب و کاهش متوسط زمان رسیدگی، شعبات کیفری و حقوقی جدید به محاکم دادگستری مریوان اضافه شود.

حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم صدور احکام اعسار متناسب از سوی قضات برای محکومان جرایم مالی تأکید کرد و گفت: هدف نهایی از صدور حکم و مجازات، اصلاح و تنبیه مجرمان است که این امر باید در استفاده از تأسیسات ارفاقی به محکومان و زندانیان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در پایان درصد ابلاغ الکترونیک در دادگستری مریوان را 5/94 ذکر کرد و یادآور شد: باید در آینده نزدیک شاهد این باشیم که تمامی اقدامات در دادگستری به صورت کاملا الکترونیکی انجام شود.

گفتنی است؛ در حاشیه این سفر یک روزه، حجت‌الاسلام حسینی، با تعدادی از مردم شهرستان مریوان بصورت چهره به چهره ملاقات کرده و دستورات لازم را جهت رسیدگی به مشکلات آنها صادر کرد و سپس از زندان مریوان بازدید و با زندانیان ملاقات کرد.

انتهای پیام
captcha