اصلاح و تربیت؛ هدف اصلی در نظام زندانبانی جمهوری اسلامی
کد خبر: 4099075
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵

اصلاح و تربیت؛ هدف اصلی در نظام زندانبانی جمهوری اسلامی

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان زندان های کشور گفت: هدف اصلی در نظام زندانبانی جمهوری اسلامی اصلاح و تربیت زندانیان است به طوری که زندانی بعد از سپری کردن دوران حبس، یک فرد اصلاح شده باشد.

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اداره زندان‌های استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، محمود ضیایی‌فرد، معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور امروز، 22 آبان‌ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اداره زندان‌های استان کردستان اظهار کرد: هدف اصلی در نظام زندانبانی جمهوری اسلامی اصلاح و تربیت زندانیان است به طوریکه زندانی بعد از سپری کردن دوران حبس، یک فرد اصلاح شده باشد.

وی از رئیس کل دادگستری و قضات استان کردستان در راستای اجرای برنامه‌های اصلاحی زندان‌های کشور تقدیر کرد و افزود: کاهش ورودی زندان‌ها سبب می ‌شود تا برنامه‌های اصلاحی و تربیتی اجرایی شود و آسیب های اجتماعی کمتری به زندانیان و خانواده‌هایشان وارد شود.

ضیایی فرد تأکید کرد: زندانبانی کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است و مسئولیت‌های خطیری بر عهده زندانبان است و در سازمان زندان‌های کشور احراز مسئولیت‌ها بر اساس تجارب و طی مراحل مختلف صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان در ادامه این نشست اظهار کرد: افزایش ورودی پرونده‌ها به دادگستری، سبب افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌شود و در دستگاه قضایی استان سیاست پایش کیفری زندانیان با هدف غربالگری با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: در سند تحول و تعالی قوه قضاییه بحث کاهش جمعیت کیفری زندان ها، تخصیص ارفاقات قانونی به محکومان، تکریم زندانیان و خانواده‌هایشان و اشتغال زندانیان مطرح شده و خوشبختانه در همین راستا استان کردستان در بحث کاهش جمعیت کیفری و رشد اشتغال زندانیان در کشور صاحب رتبه برتر شده است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: یک مدیر موفق و جهادی در طراز بیانیه گام دوم انقلاب باید وظایف خود را بداند و به درستی و با اخلاص انجام دهد، رمز موفقیت یک مدیر نظارت دقیق و مستمر بر زیر مجموعه خود است و این مهم در دستگاه قضایی استان به خوبی رعایت شده و با کار عملیاتی و جهادی به امور و حوزه‎های مختلف ورود شده است.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم از زحمات مراد فتحی، تقدیر و مجتبی محمدی، به عنوان مدیرکل زندان‌های استان کردستان معرفی شد. مجتبی محمدی، پیش از این تصدی مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی را بر عهده داشت و مراد فتحی، به عنوان مدیرکل جدید استان آذربایجان غربی منصوب شد.

انتهای پیام
captcha