افتتاح مسجد شیخ زاید با حضور رئیس امارات در اندونزی + فیلم
کد خبر: 4099540
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

افتتاح مسجد شیخ زاید با حضور رئیس امارات در اندونزی + فیلم

محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات و جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، مسجدی را به نام «شیخ زاید» بنیانگذار امارات در شهر سولوی اندونزی افتتاح کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از نشنال، محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، امروز، 23 آبان مسجد جامع «شیخ زاید» را در شهر سولوی اندونزی افتتاح کردند.

این مسجد که به نام پدر مؤسس فقید امارات، شیخ زاید بن سلطان آل نهیان نامگذاری شده، نسخه کوچکتری از مسجد شیخ زاید در ابوظبی است.

 محمد بن زاید در توییتی نوشت: در یک ابتکار عملی که بیانگر پیوند، محبت و همکاری برای امور خیر که توسط شیخ زاید رحمه الله نمود یافت، همراه با جوکو ویدودو، مسجد زیبای سولو در اندونزی را افتتاح کردیم. این مسجد که به افتخار پدر بنیانگذار امارات متحده عربی نامگذاری شده است، ارزش‌های صلح و حسن نیت او را نشان می‌دهد و نشان دهنده روابط دیرینه‌ای است که بین دو کشور وجود دارد.

افتتاح مسجد شیخ زاید در اندونزی
شیخ محمد در سفر خود به این کشور مسلمان در جولای 2019، این ساختمان 20 میلیون دلاری را به عنوان هدیه به اندونزی پیشنهاد کرد. مسجد سولو تقریباً مشابه نسخه اصلی اما کوچکتر است و چهار مناره و یک گنبد مرکزی دارد که توسط چهار گنبد کوچکتر احاطه شده است.

معماران برخی ویژگی‌های معماری اندونزیایی را در این بنا گنجانده‌اند و از مصالح محلی برای ساخت و ساز استفاده شده است. این مسجد می‌تواند 10 هزار نمازگزار را در یک زمان در خود جای دهد.

این مجموعه سه هکتاری در مرکز جاوه همچنین مقر یک مرکز اسلامی تحت حمایت امارات متحده عربی برای آموزش اعتدال دینی به روحانیون اندونزیایی است.

همچنین در سال 2020، شیخ محمد دستور داد مسجدی در منطقه دیپلماتیک ابوظبی به افتخار رئیس جمهور اندونزی ساخته شود.

محمد بن زاید و رئیس جمهور اندونزی در حاشیه نشست گروه 20، در خصوص روابط دوجانبه میان کشورها و راه‌های تقویت آن به‌گونه‌ای که در خدمت منافع مشترک دو طرف باشد، بحث و گفت‌وگو کردند.

دو کشور توافق‌نامه مشارکت اقتصادی جامعی را امضا کردند که انتظار می‌رود تجارت دوجانبه غیرنفتی را از حدود 3 میلیارد دلار در حال حاضر به 10 میلیارد دلار در پنج سال آینده افزایش دهد.

این قرارداد، تجارت کالا و خدمات، سرمایه‌گذاری، حقوق مالکیت معنوی، اقتصاد اسلامی، قوانین گمرکی و تسهیل تجارت، همکاری‌های اقتصادی و تجارت دیجیتال را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha