ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بوشهر برگزار شد
کد خبر: 4099628
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بوشهر برگزار شد

ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، در محل سالن کنفرانس کوثر استانداری بوشهر برگزار شد.

ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومیبه گزارش ایکنا از بوشهر، ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، عصر بیست‌و‌سوم آبان‌ماه، در محل سالن کنفرانس کوثر استانداری بوشهر با تلاوت عبدالله محبوبی برگزار شد.  

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در این جلسه از اعضای شورای فرهنگ عمومی که متکفل امور فرهنگ و هنر بنیادین هستند قدردانی کرد و گفت: اگر یک جامعه دچار ضعف فرهنگی شود در واقع تمامی بخش‌های زندگی اجتماعی یک فرد دچار مشکل و ضعف و دگرگونی خواهد شد. 

امام جمعه بوشهر با بیان این مطلب که اجرایی شدن مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی در واقع به حیات و مانایی پایدار این شورای فرهنگ عمومی می‌انجامد، اظهار کرد: با واکاوی فرهنگی و تبیین تک‌نگاره‌های شخصیتی در خصوص معرفی چهره‌های مبارز استان بوشهر در مبارزات ضد استعماری در واقع موجب شد که به ثروت‌های استان بوشهر دست پیدا کنیم. 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در خصوص کنگره بین‌المللی ۵ قرن مقاومت گفت: درخواست می‌شود شورای سیاست‌گذاری و اجرایی با همان ساختار طراحی، برنامه‌ریزی و اجرایی  و بیشترین همت را در بخش‌ کودک و نوجوان هدف‌گزاری ‌و برنامه‌ریزی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بیان کرد: هفته بسیج در واقع به‌عنوان هفته اقتدار و اخلاق و عزت نظام اسلامی است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: بر ایجاد دبیرخانه دائمی کتاب، رسانه بین‌الملل و موزه مقاومت اسلامی موافقت شد که این دبیرخانه به‌زودی در استان بوشهر ایجاد می‌شود لذا هر سال با همایش‌ها و برنامه‌های گوناگون ضمن معرفی نویسندگان و اصحاب رسانه در حوزه مقاومت جهان اسلام از آنان تجلیل می‌شود. 

احیای کنگره ۲ قرن مقاومت در مقابل استعمار 

سرهنگ پاسدار مهدی عالی‌زاده، معاون فرهنگی سپاه امام صادق(ع) در این جلسه بسیج را خدمتگزار ملت ایران دانست و گفت: برنامه‌ای با موضوع کنگره بین‌المللی ۵ قرن مقاومت در مقابل استعمار، همایش روایت‌گران مقاومت، گردشگری مقاومت ویژه قشر دانش‌آموزان به‌عنوان افتخارآفرینان و آینده‌سازان در تقویم روز بوشهر نام‌گذاری و اجرا خواهد شد. 

اکبر پورات، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه نمودار آسیب‌ها و راهکارها و فرصت‌ها باید به‌صورت روزانه در سطح مناطق شهرها و روستاهای بوشهر طراحی و تدوین شود، اظهارکرد: همه نهادها و ادارات باید در سطح جامعه حساس باشیم و حتی مشاهده آسیب‌ها در حد معمول، زیبنده جامعه نیست. 

وی افزود: مشکلات فقر و بیکاری و کودک‌آزاری و کاهش تمایل به ازدواج به‌هنگام، عدم توجه به بهینه‌سازی سبک زندگی سایر افراد جامعه، عدم ارتقا سلامت و امنیت اجتماعی، کمبود مراکز آموزه‌های دینی و مذهبی در واقع به‌عنوان یکی از نمودارهای ناکارآمدی طرح‌ها و برنامه‌ریزی در بحث افزایش روند آسیب‌های اجتماعی است. 

رضا جمالی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر، در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در خصوص نحوه تهیه جهیزیه برای مزدوجین و ازدواج دانشجویی، بیان کرد: حدود ۱۰۴ سری جهیزیه ویژه ازدواج دانشجویان اعطا خواهد شد که هر سری از جهیزیه‌ها با ارزش ریالی بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال است که ۲۶۰ میلیون ریال از این هزینه را باید زوجین دانشجو باید پرداخت کنند. 

آماده‌سازی ۱۰۴ واحد مسکونی ویژه زوج‌های دانشجو

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر در ادامه از تصویت وام ۱ میلیارد ریالی با کارمزد ۴ درصد از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ویژه زوجین دانشجو خبر داد و گفت: هزینه بازسازی برج مسکونی ۱۰۴ واحدی نداجا بوشهر با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال انجام می‌پذیرد که بعد از مراحل بازسازی، این ۱۰۴ واحد مسکونی در اختیار مزدوجین دانشجو قرار داده خواهد شد. 

گسترش ۱۳ مرحله‌ای مراکز کارآفرینی زنان 

آرزو شبل‌الحکماء بوشهری، رئیس سازمان بسیج زنان سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در این جلسه اظهار‌کرد: برنامه ایجاد ۵ مرکز کارآفرینی زنان با هدف آموزش، اشتغال و درآمدزایی در دستور کار داریم که تا پایان امسال تعداد این مراکز به ۱۳ مرکز توسعه و گسترش پیدا می‌کند.

کمال صالح‌احمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در این جلسه به ارائه گزارشی از قله‌های رفیع ورزشی پرداخت و گفت: تعداد ۲۱۰ شهید ورزشکار قرآنی در سطح استان بوشهر شناسایی و معرفی شده‌اند و ما در این اداره‌کل بر آن هستیم که تمامی عناوین برنامه‌ها و مسابقات ورزشی و اماکن ورزشی در استان به‌نام شهدای ورزشی نام‌گذاری شود.

ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بوشهر برگزار شد

همچنین نیز در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، حامد فکوری، با حکم مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی قرآن و ابلاغ رئیس جهاددانشگاهی به‌عنوان دبیر خبرگزاری ایکنا شعبه بوشهر منصوب و با حضور آیت‌الله صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در محل سالن کنفرانس کوثر استانداری بوشهر معرفی شد. 

ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بوشهر برگزار شد

یادآور می‌شود، مدیران ادارات میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی، بهزیستی، آموزش و پرورش و تشکل‌های مردمی بسیج در خصوص اجرای طرح محله اسلامی، راهبری اجتماعی میراث فرهنگی و راه‌اندازی موزه هنرهای آئینی، برنامه جامع ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و بازپروری افراد، نحوه اجرای طرح تعالی سیاسی و بصیرتی دانش‌آموزان و جهاد تبیین معلمان به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

 امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha