برگزاری جشنواره طراحی مد و لباس اسلامی در سمنان
کد خبر: 4099983
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴

برگزاری جشنواره طراحی مد و لباس اسلامی در سمنان

مسئول دبیرخانه کارگروه مد و لباس استان سمنان از برگزاری جشنواره طراحی مد و لباس اسلامی در دی‌ ماه امسال خبر داد.

برگزاری جشنواره طراحی مد و لباس اسلامی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، رضا مهدیان، مسئول دبیرخانه کارگروه مد و لباس استان سمنان، عصر روز گذشته، 24 آبان در جمع خبرنگاران گفت: فراخوان جشنواره طراحی مد و لباس اسلامی استان سمنان از امروز با هدف استفاده از فرم، رنگ و نقش پوشاک سنتی این استان در طراحی‌ پارچه و طراحی و تولید لباس منتشر شد.

وی با اشاره به اهمیت و تنوع این جشنواره استانی گفت: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود که آخرین مهلت ارسال آثار ۲۸ آبان و داوری آثار ۱۵ آذراست.

مهدیان متذکر شد: آماده‌سازی و نصب آثار راه یافته به نمایشگاه ۱۵ تا ۲۰ دی و برپایی نمایشگاه ۲۰ تا ۲۵ دی و اختتامیه و اهدای جوایز به برترین‌های این جشنواره ۲۵ دی تعیین شده است.

به گفته وی؛ طراحی لباس اجتماع بانوان ایده‌پردازی و تصویرگری اثر به صورت نرم‌افزاری یا دستی، طراحی چادر و پوشش سر ایده‌پردازی و تصویرگری اثر به صورت نرم افزاری و دستی و طراحی پارچه ایده پردازی و تصویرگری از بخش‌های این جشنواره استانی هستند.

مسئول دبیرخانه کارگروه مد و لباس استان از طراحی «پوشاک مشاغل» را بخش ویژه جشنواره امسال برشمرد و افزود: شرکت‌کنندگان در کلیه گرایش‌ها می‌توانند علاوه بر ارسال آثار در گرایش های اصلی دراین بخش نیز شرکت کنند.

وی با اشاره به داوری آثار و تجلیل از برگزیدگان جشنواره اظهار کرد: به سه نفر از برگزیدگان درهر بخش به ترتیب جوایزی اهدا خواهد شد که لوح تقدیر تندیس جشنواره و اعطای تسهیلات از جمله آنها است.

وی 28 آبان را آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره دانست و افزود: اختتامیه جشنواره طراحی مد و لباس اسلامی استان سمنان ۲۵ دی ماه خواهد بود.

مهدیان از برنامه‌ریزی برای برپایی یک نمایشگاه در استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه   ۲۰لغایت ۲۵ دی ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha