مسلمانان با عمل به آموزه‌های قرآن در حفظ صلح و انسجام اسلامی بکوشند + فیلم
کد خبر: 4100712
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
در افتتاحیه مسابقات قرآن مسکو بیان شد:

مسلمانان با عمل به آموزه‌های قرآن در حفظ صلح و انسجام اسلامی بکوشند + فیلم

نائب رئیس شورای مفتیان سوریه و رئیس کمیته ساماندهی مسابقه بین‌المللی قرائت قرآن کریم مسکو گفت که شایسته است قاریان قرآن با عمل به آموزه‌ها و احکام آن موجب حفظ صلح و انسجام بین مسلمانان سراسر دنیا شوند.

شیخ روشن عباس‌اف، معاون اول رئیس شورای مفتیان سوریه

به گزارش ایکنا، مراسم افتتاحیه بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن کریم مسکو که به همت شورای مفتیان روسیه و اتحادیه جهانی مسلمانان برگزار می‌شود، روز گذشته، ۲۷ آبان انجام شد.

این مسابقات در مسجد جامع مسکو، پایتخت روسیه به همت مفتی شیخ راویل عین‌الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه و اداره مرکزی مذهبی مسلمانان فدراسیون روسیه برگزار می‌شود.

شیخ روشن عباسوف، معاون اول رئیس شورای مفتیان روسیه و رئیس کمیته ساماندهی مسابقه بین‌المللی قرآن کریم مسکو طی نطقی در این مراسم به نمایندگی از مفتی عین‌الدین به حاضرین و مهمانان شرکت‌کننده در این مراسم خوش آمد گفت.

شیخ عباس‌اف تصریح کرد: ما خوشحالیم که دور جدیدی از این مسابقات پس از وقفه دو ساله ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا برگزار می‌شود. امروز قرآن کریم کتاب مقدس خداوند عزوجل ما را در این مکان مبارک گرد هم آورده است تا از معانی قرآن و آیات آن بهره‌مند شویم.

وی از طرف کمیته ساماندهی مسابقه بین‌المللی قرائت قرآن کریم مسکو از تلاش متسابقین برای کسب آمادگی بالا به منظور شرکت در این مسابقه تقدیر کرد و گفت: شما با تلاوت و ترتیل ماهرانه و مسلط خود از آیات قرآن کریم در واقع دُرّ و گوهر برای ما می‌پاشید. اجر عظیم شما با خداوند متعال است.

شیخ عباس‌اف برگزاری مسابقه بین‌المللی قرائت قرآن کریم مسکو را فرصت عالی برای درک فرهنگ‌های معنوی و نزدیکی به خالق عزوجل خواند و گفت: این مسابقه هدیه‌ای ارزشمند برای مؤمنان که انتظار آن را می‎‌کشیدند و همچنین برای همه مهمانان و شرکت‌کنندگان در این مسابقه محسوب می‌شود.

نائب‌رئیس اداره شورای مفتیان روسیه در ادامه به آیه 13 سوره حجرات اشاره کرد که خداوند متعال می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ» (هان اى مردم همانا ما شما را از يك مرد و يك زن آفريده‏ايم و شما را به هيئت اقوام و قبايلى در آورده‏ايم تا با يكديگر انس و آشنايى يابيد، بی‌گمان گرامى‏ترين شما در نزد خداوند پرهيزگارترين شماست، كه خداوند داناى آگاه است‏.)

شیخ عباس‌اف گفت: این افتخار بزرگی برای ماست که رویدادی به این مهمی را برای کشورمان و همه جهان برگزار کرده‌ایم و به لطف خداوند متعال استقبال از مسابقه بین‌المللی قرآن کریم مسکو هر سال بیش‌تر می‌شود. برای همه قاریان کتاب خدا آرزوی موفقیت دارم و در واقع همه شرکت‌کنندگان در این مسابقه به دلیل حرکت در مسیر خدا برنده هستند.

وی تلاوت آیات قرآن کریم و حفظ آن را عملی مبارک و شایسته توصیف کرد و گفت: همان طور که پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید، برترین شما کسی است که قرآن را فراگیرد و به دیگران هم بیاموزد.

شیخ عباس‌اف در پایان نطق خود تأکید کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را مورد رحمت خود و در جرگه قاریانی قرار دهد که از آموزه‌ها و احکام آن پیروی می‌کنیم تا صلح و انسجام خود را در زمین پهناور پروردگار حفظ کنیم. خداوند به همه شما اجر دهد.

در ادامه ویدئوی سخنرانی شیخ عباس‌اف را در افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن کریم مسکو به همراه زیرنویس فارسی مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha