کتاب «جان به لب» در یزد رونمایی شد
کد خبر: 4100748
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴

کتاب «جان به لب» در یزد رونمایی شد

کتاب «جان به لب» به قلم حجج اسلام مظفر سالاری و سعید زارع که دارای 35 خاطره از قضات دادگستری کل استان یزد است، رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «جان به لب» در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی دو عنوان کتاب «جان به لب» شامل 35 خاطره از قضات دادگستری کل استان یزد به قلم حجج اسلام مظفر سالاری و سعید زارع به همت نشر معارف و کتاب «ضامن‌دار» نوشته وحید زارع از همکاران اداری دستگاه قضا استان یزد به همت انتشارات اندیشمندان یزد رونمایی شد. 

عرشیان، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد، امروز، 28 آبان ماه در این مراسم اظهار کرد: تأکید بر نوشتن در روایات اسلامی برای آن است تا هم اثر خیری برای خود مؤلف و هم اثر نیکی برای بهره‌مندی دیگران داشته باشد.

عرشیان افزود: امروز اگر شاهد کمال علمی در جامعه بشری هستیم ماحصل مکتوباتی است که دانشمندان در حوزه‌های مختلف به رشته تحریر درآورده‌اند و به عنوان امانت در اختیار نسل‌های بعدی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تلاش و جدیتی که قضات در عرصه قضاوت دارند، بسیار سخت و دشوار است و می‌طلبد خاطرات و زحمات ثبت و به عموم جامعه منتقل شود. بنابراین و در راستای تاریخ شفاهی عدلیه و ثبت خاطرات قضایی، خاطرات 40 نفر از کارکنان قضایی دادگستری کل استان از طرق مختلف جمع‌آوری و با استفاده از هنر و قلم حجج اسلام مظفر سالاری و سعید زارع در قالب کتاب «جان به لب» توسط نشر معارف منتشر شد.

سعید زارع بیدکی، نویسنده کتاب «جان به لب» نیز در این مراسم گفت: این کتاب مجموعه داستان‌هایی از قضاتی است که برای تحقق عدل و اجرای عدالت، جان به لب شده‌اند. کتاب نگاهی متفاوت به پرونده‌های قضایی با  محوریت و نقش‌آفرینی قضات دارد که در مسیر صدور یک حکم با چه داستان‌ها و جریاناتی مواجه می‌شوند.

زارع روایت جان به لب شدن متهمان در صدور حکم را وجه تمایز دیگر این کتاب دانست و اظهار کرد: تنوع خاطرات اعم از جنایی، موادمخدر، خانواده و ... با هدف آشنایی مخاطب با گونه‌های متنوع پرونده‌ها و سختی کار در دستگاه قضا از دیگر ویژگی‌های این کتاب است.

وی با بیان اینکه کتاب جان به لب روایت‌کننده نقش قضات در تحقق عدالت در جامعه است اضافه کرد: سعی شده در طراحی این کتاب از جلوه‌های هنری، روایی و ابتکاری استفاده شود تا در مخاطب اثرگذار باشد.

این نویسنده با اشاره به اینکه در غرب با استفاده از تاریخ شفاهی اقدام به الگوسازی در علوم می‌شود که خروجی آن دانشکده‌های دانش‌پژوهی است گفت: کتاب جان به لب کاری هنرمندانه در عرصه جمع‌آوری تاریخ شفاهی است و می‌تواند مدل و الگوسازی برای قضات جوان و کسب تجربه باشد.

وی ادامه داد: در دورانی که رسالت دشمن، سم پاشی و سیاه نمایی علیه نظام جمهوری اسلامی از جمله دستگاه قضا است در این کتاب به شکل هنرمندانه و غیر مستقیم، بدنه دستگاه قضا بدنه پاک، عدالت محور و خدوم دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

زارع با تقدیر از نگاه فرهنگی قابل تقدیر دادگستری کل استان یزد اظهار کرد: ابتدا 150 خاطره از قضات دادگستری کل استان جمع‌آوری شد که از بین آنها ۴۰ خاطره که بیشترین جذابیت را برای مخاطب داشت، به داستان تبدیل شد.

وی تصریح کرد: در این کتاب سعی شد تا روح چارچوب خاطره حفظ اما مورد بازآفرینی قرار گیرد و تبدیل به داستان‌های جذاب و اثرگذار شود و در پایان 35 خاطره در قالب این کتاب جمع آوری و به همت نشر معارف منتشر شد.

انتهای پیام
captcha