نقش به روزرسانی تجهیزات دانشگاه‌ها در رشد علمی کشور
کد خبر: 4100941
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
قائم‌مقام وزیر علوم بیان کرد:

نقش به روزرسانی تجهیزات دانشگاه‌ها در رشد علمی کشور

وحید حدادی اصل، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم با رئیس‌‌کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این ملاقات در خصوص فرآیندهای لازم برای اخذ خط اعتباری و تسهیلات مالی از کشورهای خارجی با رعایت قانون حمایت از تولیدات داخلی، به منظور تجهیز آزمایشگاه‌ها و امکانات دانشگاه‌ها در حوزه‌هایی که تولید داخلی وجود ندارد، بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

وحید حدادی اصل، در این دیدار با ذکر تاثیرات مختلفی که به روزرسانی تجهیزات دانشگاه‌ها بر حفظ و افزایش رشد علمی کشور دارد، از معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درخواست نمود حداکثر نگاه حمایتی لازم را در این حوزه لحاظ کند.

علی فکری، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران نیز با بیان تاریخچه‌ای از تلاش‌های صورت گرفته به منظور کمک به دانشگاه‌ها‌ و موسسات پژوهشی، راهکارهای مد نظر خود با هدف تسریع در به نتیجه رسیدن این تلاش‌ها را اعلام کرد.

در این جلسه که مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و معاونین مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی نیز حضور داشتند، مقرر شد جلسات مشترک بین دو طرف در سطوح مختلف برای رفع موانع و مشکلات احتمالی در این مسیر به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha