اعلام زمان آزمون سیستمی حافظان مسابقات دارالقرآن‌ امام علی(ع)
کد خبر: 4100944
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

اعلام زمان آزمون سیستمی حافظان مسابقات دارالقرآن‌ امام علی(ع)

زمان آزمون سیستمی حافظان قرآن شرکت‌کننده در شانزدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) اعلام شد.

شانزدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)به گزارش ایکنا، براساس آیین‌نامه شانزدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) مقرر شد تا در مرحله نخست پس از ثبت‌نام، حافظان قرآن در رشته‌های حفظ 10 و 20 جزء و حفظ کل در بازه زمانی مشخص در سوم تا چهارم آذرماه در آزمون سیستمی شرکت‌ کنند.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده؛ حافظان 10 جزء در دو گروه سنی بانوان و آقایان زیر 18 سال و آقایان بالای 18 سال، پنجشنبه، سوم آذرماه، ساعت 9 و در مقطع بانوان بالای 18 سال، ساعت 15 همان‌روز در آزمون حضور پیدا می‌کنند.

این آزمون ویژه تمامی حافظان شرکت‌کننده در رشته حفظ 20 جزء جمعه، چهارم آذرماه، ساعت 9 صبح و رشته حفظ کل نیز در نوبت عصر جمعه، چهارم آذرماه، ساعت 15 برگزار می‌شود.

حافظان شرکت‌کننده نابینا مشروط به ارائه گواهی معتبر که در زمان ثبت‌نام باید در سامانه بارگذاری می‌کردند از شرکت در آزمون سیستمی حفظ قرآن معاف خواهند بودند.

مرحله مقدماتی رقابت‌های رشته حفظ نیز به صورت غیر حضوری اما برخط و آنلاین و براساس تعیین زمان از سوی حافظان طی بازه زمانی 12 تا 18 آذرماه برگزار می‌شود. در این مرحله دو داور در بخش‌های حسن حفظ و حسن قرائت، محفوظات شرکت‌کنندگان را ارزیابی و سپس نفرات منتخب (که طی بازه زمانی 22 آذرماه معرفی می‌شوند) به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می‌کنند.

ضبط مرحله نیمه نهایی مسابقات نیز از سوی ستاد اجرایی شانزدهمین دوره مسابقات به صورت برخط طی اول تا هفتم دی‌ماه انجام می‌شود. در این مرحله طی ارتباط برخط با حافظان، هادی حفظ سؤالات حفظ را طرح و حافظان به سؤالات مطرح شده پاسخ می‌‌دهند. همه فرایند ارائه محفوظات، ضبط و در زمان مقرر توسط تیم کامل داوری قضاوت می‌شود.

داوری مرحله نیمه نهایی نیز به صورت غیر حضوری از 10 تا 16 دی‌ماه در بخش‌های حسن حفظ؛ تجوید، صوت لحن و وقت و ابتدا انجام می‌شود و برگزیدگان برای راهیابی به مرحله نهایی(که به صورت حضوری برگزار خواهد شد)، طی بازه زمانی 19 دی‌ماه معرفی می‌شوند. تاریخ برگزاری مرحله نهایی رشته حفظ متعاقبا اعلام خواهد شد.

یادآور می‌شود، این مسابقات امسال به دو صورت غیر حضوری و حضوری در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ کل و اجزاء ۱۰ و ۲۰ و مفاهیم قرآن در دو بخش بانوان و آقایان در دو مقطع سنی پایین و بالای  ۱۸ سال برگزار خواهد شد.

همچنین علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه مسابقات به نشانی www.dqimamali.com مراجعه کنند. 

انتهای پیام
captcha