دومین جلسه «درس‌هایی از نهج‌البلاغه» در جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد
کد خبر: 4101747
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

دومین جلسه «درس‌هایی از نهج‌البلاغه» در جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد

دومین جلسه از سلسله جلسات «درس‌هایی از نهج‌البلاغه» با موضوع ویژگی‌های پرهیزکاران و سبک زندگی اسلامی در جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان امروز، دوم آذرماه در دومین جلسه «درس‌هایی از نهج‌البلاغه» که در دفتر مرکزی در جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد، گفت: اگرچه فاصله بین ما و امام علی(ع) در اجرای احکام ممکن است بسیار باشد و نتوانیم دقیقاً مانند ایشان عمل کنیم اما باید تلاش کرد در چهار چیز ایشان را یاری کنیم و تقوا، پاکدامنی، تلاش و کوشش و راستگویی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی در ادامه به ویژگی‌های پرهیزکاران در شب اشاره کرد و گفت: پرهیزکاران نیمه‌های شب بر پا ایستاده و مشغول نمازند؛ قرآن را با تفکر و اندیشه تلاوت می‌کنند؛ در آیاتی که پاداش دارند تأمل کرده و نعمت‌های بهشت را متصور می‌شوند و به آیاتی که ترس از خداوند در آن باشد گوش دل می‌سپارند.

حجت‌الاسلام عامری با بیان اینکه یکی از توفیقات انسان مؤمن و پرهیزکار شب زنده‌داری است که باید برای خدا باشد نه برای جلب توجه خلق خداوند، گفت: کسی که نماز شب می‌خواند به معرفت رسیده است که رزمندگان دوران دفاع مقدس اینگونه بودند. آنها زاهدان شب بودند و شیران روز که مردانه در میدان نبرد می‌جنگیدند.

وی ادامه داد: پرهیزکاران در روز، دانشمندانی پر تلاش هستند؛ آنها اعمال زیاد خود را بسیار نمی‌شمارند؛ از کردار خود ترسناکند؛ نفس خود را محکوم می‌کنند؛ اعمال خود را بی‌توجه به دیگران و برای جلب رضای خداوند انجام می‌دهند؛ در مقابل تعریف دیگران مغرور نشده و از خداوند طلب آمرزش و از نفس خود مراقبت می‌کنند.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه‌ علمی کاربردی در بخش دیگری از سخنانش به بیان نکاتی در مورد سبک زندگی اسلامی پرداخت و گفت: نقش والدین در تربیت و پرورش فرزندان بسیار مهم است زیرا امروز فضای مجازی دنیای متفاوتی برای نوجوانان فراهم کرده که باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام عامری در ادامه بیان کرد: ترویج فرهنگ نماز و اذان، توجه ویژه به‌کار و تولید، شهادت طلبی و دفاع از مظلوم در برابر ظالم از جمله مواردی است که باید در خانواده و در تربیت فرزندان مورد توجه قرار گیرد. محیط خانه باید برای فرزندان پاک و سالم باشد. صوت قرآن در خانه به گوش برسد. صله ارحام رعایت شود و در انتخاب دوست نیز دقیق عمل کرد. همچنین محبت و توسل به اهل‌بیت(ع) باید در خانواده وجود داشته باشد.

وی با تأكيد بر اينكه امر به معروف زمان می‌برد و با صبر و حوصله نتیجه می‌دهد، گفت: اگر بخواهیم به کمال برسیم باید اخلاق اسلامی را مد نظر قرار دهیم و همانگونه که امیرالمؤمنین(ع) با راستگویی، وفاداری، ایثارگری، جهاد و پیکار توانستند نظم سیاسی و اجتماعی را در جامعه مستقر کنند مانیز باید از ایشان پیروی کنیم.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه‌ علمی کاربردی در پایان با بیان اینکه پرهیزکاران آخرت جاودانه را به دست آوردند و لذت پارسایی در ترک حرام دنیا را چشیدند، گفت: امام راحل ۴۰ سال خودسازی و تزکیه نفس داشتند و با این خودسازی وارد عرصه سیاسی شده و با طاغوت مبارزه کردند و پس‌از ریل گذاری انقلاب، آن را به مقام معظم رهبری سپردند و ایشان ۴۰ سال انقلاب را از پیچ و خم‌های خطرناک عبور دادند. اگرچه سختی‌هایی وجود دارد اما مسیر انقلاب در مسیر ظهور است و روا نیست گروهی ناآگاه در این مسیر بهترین انسان‌های خداوند را مورد اهانت قرار داده و نسبت به نظام اسلامی بدبین باشند.

انتهای پیام
captcha