قطع وابستگی کشور به بیگانگان فتح‌الفتوح دانشگاه‌ها است
کد خبر: 4101872
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

قطع وابستگی کشور به بیگانگان فتح‌الفتوح دانشگاه‌ها است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه قطع وابستگی به بیگانگان فتح‌الفتوح دانشگاه‌ها است، گفت: با اتکا به استعدادهای درخشان می‌توان الگوی جدیدی از نظام سیاسی و ولایی را به دنیا عرضه کرد.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، دوم آذر، در مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی، ضرورت نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و افزود: همه باید تلاش کنیم تا تکنولوژی به ثمر نشسته و ثمرات آن متوجه همه مردم باشد.

وی با بیان این مطلب که انجام خدمات اثرگذار به تعبیر قرآن کار «اولوالألباب» است، ادامه داد: جامعه امروز به افراد اهل علم، تفکر، جهاد، فداکاری و مسئولیت‌پذیری نیاز دارد. قرآن جامعه را به دو دسته صاحبان خیرات و اشرار تقسیم می‌کند و باید مراقب باشیم در کدام مسیر حرکت می‌کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با استناد به آیات الهی میدان امتحان را راهی برای جداسازی افراد خبیث از طیب بیان کرد و افزود: دنیا دامنه وسیعی برای امتحان دارد و باید با تکیه بر آموزه‌های قرآن و سیره اهل بیت(ع) از میادین امتحان سربلند بیرون آمد. انقلاب اسلامی فرصتی برای تربیت استعدادها و پرورش نخبگان علمی و مذهبی فراهم کرده است. دشمن در طول 43 سال با استفاده از ابزارهای در اختیار قصد دارد تا به شجره طیبه انقلاب صدمه وارد کند و ما در مقابل آن وظیفه داریم راهی که امام راحل، شهدا و رهبری گشوده‌اند را با قدرت دنبال کنیم.  

وی مهم‌ترین بخش و فرصت برای تربیت استعدادها و نخبگان علمی را همین پارک علم و فناوری دانست و تصریح کرد: تمام فعالان این حوزه می‌توانند در کنار علم به کسب معرفت نیز بپردازند تا در هر دو زمینه موفق عمل کنند. امروز همه مکلف هستیم در بخش‌های علم انسانی، اسلامی، تجربی و پایه ادای وظیفه کنیم. هدف از علم و فناوری در دنیای غرب علوم بشری، تجربی و پایه است و علوم انسانی نیز فقط توسط برخی از دانشمندان آنان دنبال می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دانشمندان و اندیشمندان اسلامی بسیاری از روش‌ها، شیوه‌ها، نگاه دنیای غرب به علوم انسانی و تجزیه و تحلیل آنان در این زمینه را قبول ندارند، ادامه داد: آنان به علوم انسانی با نگاه و هدف مادی نگاه می‌کنند، در صورتیکه ما علوم انسانی را مادی ندانسته و برای علوم خود اهداف الهی داریم.

وی ادامه داد: اگر کشورهای اسلامی 100درصد با ما همراه بودند قطعاً اتفاقات بسیار خوبی در جهان شاهد بودیم. برخی کشورهای اسلامی از همان ابتدای پیروزی انقلاب با ما مسئله داشتند. ظرفیت بسیار باعظمتی در زمینه علم، دانش، فناوری ایجاد شده است و هرچه بتوان از این بخش‌ها حمایت کرد به‌جا و مفید است.

امام جمعه اراک ضرورت ایجاد تحول در زمینه‌های علمی و فناوری را خواستار شد و ادامه داد: با همت بیشتر و جذب استعدادهای درخشان داخلی و خارجی می‌توانیم علم و فناوری خود را به سایر کشورهای جهان صادر کنیم. باید تلاش کرد تا در زمینه دانش‌های مورد نیاز، جامعه متحول شود. دانشگاه‌ها با وجود برخی اختلافات سلیقه‌ای متعلق به ملت هستند و باید با قرار گرفتن در کنار هم به افتخارات بزرگ دست یابیم.

وی قطع وابستگی کشور به بیگانگان را فتح‌الفتوح دانشگاه‌ها دانست و بیان کرد: خودکفایی و خوداتکایی باید هدف‌گذاری بیش از پیش شده و بدین وسیله بازارهای دنیا را فتح کنیم. نبوغ و ظرفیت ایرانیان بی‌نظیر است و با اتکا به استعدادهای درخشان می‌توان دست به کارهای بزرگ زد و الگو و مدل جدیدی از نظام سیاسی و ولایی را منطبق با کرامت انسانی، آزادی، عدالت اجتماعی، برادری، مبارزه با فساد، تحکیم بنیان خانواده، شکست‌ناپذیری و ... به دنیا عرضه کنیم و برای تحقق این مهم باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استفاده کرد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از زحمات محمد رفیعی تقدیر و محمدعلی داستان به عنوان رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha