ظهور با اراده و اصلاح نگاهمان محقق می‌شود
کد خبر: 4102170
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

ظهور با اراده و اصلاح نگاهمان محقق می‌شود

امام جمعه شهرستان آبیک با اشاره به اینکه «ظهور» با اراده و انتخاب ما محقق خواهد شد، گفت: در آمادگی پیدا کردن برای ظهور باید نوع نگاهمان به ولی جامعه را اصلاح کنیم و بدانیم سرنوشت نهایی با انتخاب‌های‌ ما رقم می‌خورد.

روزی تو خواهی آمد

سید‌محمد حسینی میرامینی، امام جمعه شهرستان آبیک، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، گفت: ظهور محقق نمی‌شود مگر اینکه ما خود را برای مدیریت جهان و تدبیر قدرت و ثروت حاصل از آن آماده کنیم، مراقبت کنیم که از موقعیت و جایگاه پیش‌آمده سوءاستفاده نکنیم، چون قرار نیست مستضعفان قدرت را از چنگ مستکبران بیرون آورده و خود مستکبر شوند.

وی اظهار کرد: باید مدیران جامعه‌ مهدوی خودساخته باشند که به قدرت رسیدن آنها مبنای ظلم به عده‌‌ای دیگر نباشد. اتفاقات این روزها و حوادث و امتحانات متنوع و سخت و سنگین دوره آخرالزمان برای لیاقت پیداکردن ماست.

امام جمعه شهرستان آبیک بیان کرد: یکی از آمادگی‌هایی که برای عصر ظهور باید در خود تقویت کنیم آن است که ظرفیت قدردانی از مدیر خوب را داشته باشیم تا اسیر مدیر بد نشویم، قدرت تشخیص داشته و از کنار مسائل جامعه بی‌تفاوت عبور نکنیم، متأسفانه زمانی قدر مدیر لایق را می‌دانیم که مدیر نالایق به جای او بر مسند قدرت بنشیند.

وی افزود: همانطور که خداوند در آیه ۵ سوره قصص اراده کرده تا مستضعفان بر زمین حکومت کنند؛ در آیه ۱۱ سوره رعد هم عنوان می‌کند که تحقق این سرنوشت به همت و اراده مردم بستگی دارد؛ باید اراده و همراهی ما با خواست خداوند در یک مسیر قرار گیرد.

مسئولیت اراده و انتخاب‌هایمان را بپذیریم

میرامینی بیان کرد: در عرصه‌های مختلف اجتماعی اراده و انتخاب به ما سپرده شده اما گاه با گزینش نادرست چند سال کشور را متوقف کرده یا به عقب رانده‌ایم و منتقد جدی وضعیت پیش‌آمده هم می‌شویم در حالیکه آن شرایط حاصل انتخاب خود ما بوده است.

وی تصریح کرد: در آمادگی پیدا کردن برای ظهور باید نوع نگاهمان به ولی جامعه را اصلاح کنیم، جامعه همچون داوری است که مراقبت می‌کند، توضیح می‌دهد، تشریح می‌کند، اما سرنوشت نهایی با انتخاب‌های‌ ما رقم می‌خورد و باید مسئولیت اراده و انتخاب‌هایمان را بپذیریم.

امام جمعه آبیک افزود: برای نمونه پس از ۱۰ سال در کشور، شورای عالی هوافضا تشکیل شده است زیرا این انتخاب ما بود و مجموعه‌ای که سرکار آمده پیشرفت و قدرت را اراده کرده است همچنین ارسال ماهواره ۶۰۰ کیلویی خیام به فضا، موجی از امیدواری را در جامعه ایجاد کرد که ثمره‌ انتخاب و اراده ماست.

وی اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که من این ثروت و مکنت را برای شما آفریده‌ام اما باید تلاش کنید تا ظرفیت و لیاقت برخورداری از آن در شما ایجاد شود. ایجاد شدن این ظرفیت به ۲ سازوکار نیاز دارد که خانواده و اصلاح سبک زندگی یکی از آن‌هاست.

تربیت فرزندی مدبّر لازمه‌ عصر ظهور است

میرامینی تصریح کرد: نوعی سبک زندگی مدنظر است که در چارچوب آن فرزندانی تربیت شوند که به دنبال آزادگی بوده و با تدبیر و عزت‌نفس رشد یافته‌اند. بر سر فرزند داد و فریاد نکنید چرا که او ذلیل و حقیر و مستضعف شده و به سادگی تن به بردگی و استضعاف می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید حرمت فرزند را حفظ کنیم، افزود: اگر احترام بین والدین و فرزندان نهادینه شود، انسان‌هایی عزیز رشد می‌یابند که لیاقت مدیریت و تدبیر ثروت و قدرت و مکنت زمان ظهور را دارند.

امام جمعه شهرستان آبیک گفت: دومین مؤلفه آن است که فضایی اتفاق افتد که عرصه برای حضور مدیران لایق و شایسته در جامعه آماده شود. انسانی به مدیریت برسد که وقتی به ثروت و قدرت رسید یاغی و طاغوت نشود و با سوءاستفاده از جایگاه خود دیگران را به استضعاف نکشاند.

انتهای پیام
captcha