تبدیل آموزه‌های دینی به سبک زندگی؛ از اهداف مؤسسه نهج‌البلاغه خراسان شمالی
کد خبر: 4102680
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

تبدیل آموزه‌های دینی به سبک زندگی؛ از اهداف مؤسسه نهج‌البلاغه خراسان شمالی

مدیر مؤسسه آموزش نهج‌البلاغه خراسان شمالی گفت: تبدیل آموزه‌های دینی به سبک زندگی و ایجاد قرارگاه فرهنگی در استان، یکی از مهم‌ترین اهداف مؤسسه نهج‌البلاغه است.

حسین حیدرپور، مدیرعامل مؤسسه نهج‌البلاغه خراسان شمالیحسین حیدرپور، مدیرعامل مؤسسه نهج‌البلاغه خراسان شمالی که با ارائه طرح "تولید محتوای آموزشی، فرهنگی در بستر فضای مجازی" در مرکز نوآوری جهاددانشگاهی بجنورد پذیرفته شده است، با حضور در نشست "با نوآوران" به ایکنا گفت: تبدیل آموزه‌های دینی به سبک زندگی و ایجاد قرارگاه فرهنگی از مهم‌ترین اهداف مؤسسه نهج البلاغه خراسان شمالی است که در حال حاضر با این رویکرد در حوزه صنایع خلاق فرهنگی برنامه‌ها اجرا می‌شود و به زودی نیز این مؤسسه تبدیل به یک شرکت دانش بنیان می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید محتواها با الهام از آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت گرامی اسلام انجام شد در این زمینه و محتوای جامعی تولید شد، اضافه کرد: این مؤسسه بر اساس تاریخ تقویمی محتوای روزانه دارد و تمام محتواها برای مخاطبان مختلف دسته‌بندی شده است.

مدیر عامل مؤسسه نهج‌البلاغه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در این مؤسسه دوره‌های آموزشی تربیتی و فرهنگی برای سنین مختلف برگزار می‌شود، ادامه داد: برگزاری دوره آموزشی بیانیه گام دوم انقلاب یکی دیگر از اقدامات این مؤسسه فرهنگی است.

حیدرپور با بیان اینکه مؤسسه نهج البلاغه یکی از مؤسسات خانه به دوش استان بود، ادامه داد: با عنایت ویژه‌ای که جهاددانشگاهی استان به مؤسسه مذکور داشت موجب شد که مکانی برای استقرار و انجام فعالیت‌های آموزشی در آن مجموعه به مؤسسه داده شود و تمرکز اصلی تیم تولید محتوا برروی مباحث تخصصی باشد.

حسین حیدرپور، مدیرعامل مؤسسه نهج‌البلاغه خراسان شمالی

وی با تأکید براینکه در 3 همایش بین المللی موضوع اقتصاد مقاومتی با پیوست صحیفه سجادیه ارائه شد که بازخوردهای بسیار خوبی از این همایش‌ها به دست آمد، افزود: 150 وبینار در استان‌های مختلف توسط این مؤسسه برگزار شده است.

مدیر عامل مؤسسه نهج‌البلاغه خراسان شمالی برای کودکان در تمام پایه‌های تحصیلی تولید محتوا انجام شده است، اظهار کرد: وقتی تغییر سبک زندگی کودکان و نوجوانان مشاهده می‌شود به این معنا است که محتوا و شیوه انتقال آن مناسب نیست.

وی با تأکید براینکه باید اراده‌ها به سمت تبدیل باورها به منش باشد، اضافه کرد: طرح «تربیت دینی» با داده‌های نهج البلاغه در برخی از مدارس استان آغاز شده است و خانواده‌ها نیز از اجرای طرح رضایت دارند.

حیدرپور با اشاره به اینکه در هر ترم دانشگاهی حدود 500 اثر از دانشجویان جمع آوری می‌شود و این موسسه برای دانشجویان نیز برنامه دارد، تأکید کرد: تاکنون 200 مربی در حوزه فرهنگی و تربیتی در این مؤسسه تربیت شده است که همچنان ادامه دارد.

مدیر عامل مؤسسه نهج‌البلاغه خراسان شمالی با تأکید براینکه تولید محتواها تنها برای جوانان و نوجوانان نیست، افزود: دوره‌های مختلف تربیت سیاسی برای کارمندان دستگاه‌های مختلف برگزار شده است و گسترش این برنامه‌ها اهمیت بسیاری دارد.

سلسله نشست‌های "با نوآوران" با همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان شمالی و خبرگزاری ایکنا برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha