جشنواره سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در خوی برگزار می‌شود
کد خبر: 4103012
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

جشنواره سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در خوی برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی از برگزاری نخستین جشنواره سبک زندگی ایرانی_اسلامی در نیمه دوم ایام فاطمیه در این شهرستان خبر داد.

سبک زندگیبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حسین اصغری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی 7 آذر در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی این شهرستان اظهار کرد: برای افزایش فعالیت‌های قرآنی نیاز است که از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده کرد و در کنار آن برنامه‌های جوان‌پسند و متنوع اجرا کرد.

وی افزود: با هدف ترویج فرهنگ قرآنی نخستین جشنواره قرآنی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی با همکاری دستگاه‌های فرهنگی شهرستان در نیمه دوم ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، برگزاری کارگاه توامندسازی بانوان بر پایه مفاهیم قرآنی، برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی بر پایه قرآن، اکران فیلم برپایه مضامین اسلامی، اجرای پویش حجاب اسلامی و اجرای نمایش‌های خیابانی با مفاهیم قرآن از جمله برنامه‌های این جشنواره هستند.

امام‌جمعه خوی نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تصریح کرد: قرآن کتاب نور و حقیقت است که انسان‌ها با پیروی از احکام آن به سوی سعادت و رستگاری رهنمون می‌شوند.

حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی اضافه کرد: متأسفانه آنگونه که باید و شاید مهارت‌های قرآنی در جامعه تسری نیافته است در صورتی که این مهارت‌ها در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات حوزه اجتماعی و فرهنگی حل می‌شود.

وی تصریح کرد: هر یک از دستگاه‌های فرهنگی باید به وظیفه خود در قبال توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف عمل کنند.

امام‌جمعه خوی گفت: عمل به قرآن نباید تنها محدود به زمان برگزاری برنامه و قرائت نخست قرآن در ابتدای جلسات محدود شود، با توسعه جوامع و تکنولوژی باید روش‌های تبلیغ و ترویج قرآن نیز منطبق بر شرایط امروز باشد.

وی به نقش مهم مؤسسات قرآنی اشاره و اظهار کرد: با حمایت از مؤسسات قرآنی می‌توان از ظرفیت آنها در اجرای برنامه‌های قرآنی نهایت استفاده را کرد.

 

انتهای پیام
captcha