ضرورت استفاده از روحانیون آذری‌زبان قزوین در امر تبلیغ
کد خبر: 4103355
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

ضرورت استفاده از روحانیون آذری‌زبان قزوین در امر تبلیغ

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران گفت: در مقوله خادمین فرهنگی به دو گروه آذری‌زبان‌ها و عرب‌زبان‌ها نیاز داریم و استان قزوین ظرفیت خوبی برای اعزام روحانیون آذری‌زبان دارد.

روحانیون

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیر مسعود حاجی ابراهیمی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران، در مراسم تکریم و معارفه مدیران حج و زیارت استان قزوین که امروز هشتم آذر در حج و زیارت استان برگزار شد گفت: ۱۵ استان کشور زیرمجموعه منطقه تهران است و برای اولین بار دفتر بعثه در استان‌ها در قزوین آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: کار مدیرانی که در حوزه عملیات و صف کار می‌کنند دشوار است چون به صورت چهره به چهره با مردم در ارتباط هستند لذا جابه‌جایی مدیران برای ارتقای سیستم مطلوب است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران خاطرنشان کرد: بعد از اینکه دفتر رابطه بعثه در استان قزوین آغاز به کار کرد اقدامات خوبی را در استان شاهد بودیم چون مراجعه روحانیون سهل شده است. طی ایام‌ اربعین استان قزوین در حوزه رسانه مطلوب عمل کرد و حتی یک رقیب جدی برای تهران بود لذا می‌توانیم از ظرفیت‌های استانی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در مقوله خادمین فرهنگی به دو گروه آذری‌زبان‌ها و عرب‌زبان‌ها نیاز داریم، استان قزوین ظرفیت خوبی برای اعزام روحانیون آذری‌زبان دارد و علاوه بر آن به دلیل نزدیکی به زنجان و البرز می‌توانیم راهبری دقیق‌تری را انجام دهیم که با حضور مدیر جدید حج و زیارت استان این امر سرعت بیشتری خواهد گرفت.

ارتباط با دانشگاه‌ها، اولویت حج و زیارت قزوین

بشیر سلیمی، مدیر حج و زیارت استان قزوین، در این مراسم اظهار کرد: در راستای منویات ریاست سازمان حج و زیارت مواردی همچون ارتباط با دانشگاه‌ها، استفاده از ظرفیت دانشجویی و افزایش ظرفیت جذب را در برنامه خواهیم داشت. افزایش جذب روحانیون و اعزام دانشجویی به صورت اقساط و ارائه تسهیلات بانکی را دنبال خواهیم کرد. برای اعزام اقشار کم درآمد نیز با کمیته امداد هماهنگی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی افزود: افزایش اعزام و ظرفیت پروازی طی نشست با استان‌های همجوار در دستور کار قرار خواهد گرفت؛ در حال حاضر مشکل کارگزاران استان تهیه ارز است چرا که برای تهیه آن به قم مراجعه می‌کنند برای همین اگر در قزوین یک صرافی عهده‌دار این موضوع شود می‌توانیم خدمت شایانی را به کارگزاران ارائه کنیم.

فعالیت ۱۵ دفتر زیارتی در دوران کرونا

عباس دمیرچی، مدیر سابق حج و زیارت استان قزوین در این مراسم عنوان کرد: در استان ۲۵ دفتر زیارتی وجود دارد که در کرونا تعدادی از آنان نتوانستم به فعالیت خود ادامه دهند و تنها ۱۵ دفتر فعالیت داشتند.

مدیر سابق حج و زیارت استان قزوین گفت: زمانی که طرح نوین عتبات و طرح استانی آغاز شد با دعوت از کارگزاران توانستیم سه مجری عتبات را در استان فعال کنیم. کتاب امروز ۷ هزار زائر به صورت زمینی و به صورت محدود نیز به صورت هوایی به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی تصریح کرد: استان قزوین سالانه ۷ تا ۸ کاروان حج تمتع دارد؛ بعد از کرونا برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۰۰ زائر با سه کاروان از استان قزوین به حج تمتع اعزام شدند.

دمیرچی بیان کرد: امسال در ستاد اربعین ستاد امور امداد و گمشدگان نجف به قزوین سپرده شد برای انجام بهتر مسئولیت محول شده در سال‌های آینده، آسیب‌شناسی لازم انجام شده است.

انتهای پیام
captcha