نوجوانان امروز قدرت تحلیل دارند
کد خبر: 4103462
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۱

نوجوانان امروز قدرت تحلیل دارند

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با یادآوری کلیدواژه‌های سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در گردهمایی بسیجیان گفت: دشمنان تلاش می‌کنند ذهن دانش‌آموز و دانشجوی ما را نسبت به نظام منحرف کنند؛‌ در حالیکه نوجوانان امروز از قدرت تحلیل خاصی برخوردارند.

معین سامانیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارسمعین سامانیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به کلیدواژه‌های سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در گردهمایی بسیجیان گفت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که همواره رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند استفاده از جوانان مؤمن و انقلابی در امور اجرایی کشور است که از آن به عنوان ثروت واقعی ملت یاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه چنین جوانی باید در صحنه‌های مختلف کارآمدی خود را ثابت کند تا در بخش‌های مورد نیاز بتوان از این ظرفیت بالقوه استفاده کرد، افزود: شرایط خاص امروز جامعه، استفاده از علوم شناختی در جامعه توسط دشمن، اهمیت بصیرت‌افزایی، اقدام به موقع اجتماعی و از همه مهم‌تر جهاد تبیین را به ما یادآوری می‌کند که باید به عنوان فوریت اساسی در تهاجم ترکیبی مدنظر سیاست‌گذاران فرهنگی قرار گیرد.

سامانیان اظهار کرد: امروزه دروغ و شایعه در فضای مجازی غوغا می‌کند به نحوی که تلاش می‌کنند ذهن دانش‌آموز و دانشجوی ما را نسبت به نظام منحرف کنند. این موضوع در حالی است که نوجوانان امروز جامعه ما از قدرت تحلیل خاصی برخوردارند.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس راهکاری را در این رابطه بیان کرد و افزود: تعریف مناسب و استفاده صحیح از ابزار مختلف سمعی و بصری در راستای جهاد تبیین در این شرایط می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

وی همچنین به دیگر کلیدواژه سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت رشد معنوی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین دغدغه هر جوان امروز به فرموده ولی امر مسلمین باید خودسازی و رشد معنوی باشد که در این امتحانات الهی سربلند باشیم. امید داریم که به لطف خداوند متعال و حرکات جهادی که امروزه مشهود است آینده مزین با تمدن نوین اسلامی داشته باشیم.

تلاش دشمن برای نشانه‌گیری هویت جوان ایرانی

سامانیان گفت: فضایی که دشمن علیه فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی دنبال می‌کند، قطعاً قرار دادن جوانان و نوجوانان در یک شرایط پیچیده تصمیم‌گیری و هویت‌سازی است که شخصیت والدین آینده و نسل جدید را در ابهام قرار می‌دهد. غفلت از سیر مناسب تربیتی باعث ایجاد چندگانگی ارزشی در ذهن آینده‌سازان می‌شود.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تأکید کرد: نسل شهید آرشام سرایداران از دهه هشتاد و نود وارد کار انقلاب شده‌اند که رویش‌های انقلاب با این خون‌ها وارد بخش جدیدی شده است و دانش آموز نسل امروز با قدرت تحلیل و نظریه‌پردازی بالا می‌تواند مسائل را به خوبی درک و ارتباط خاصی با اشخاص مؤثر در اجتماع داشته باشد.

وی یادآور شد: اینکه رهبر معظم انقلاب می‎فرمایند قدر خودتان را بدانید و رشد معنوی خودتان را اندازه بگیرید، قطعاً نشان از اهمیت جهاد اکبر در هر شرایطی است که خودسازی مقدمه منتظرسازی و دیگرسازی است. جهاد در مقابل نفس که بسیاری از مدعیان تاریخ را زمین‌گیر کرده است، باید در زندگی هر مجاهد به خصوص فعالان فرهنگی وجود داشته و برنامه خاصی برای محاسبه نفس و مراقبه باشد.

مبلغ دین باشیم

سامانیان با بیان اینکه گاهی باید با اعمال خودمان مبلغ دین و آیین خود باشیم تا در عرصه جهاد تبیین راهگشا باشیم، اظهار کرد: اگر خدایی ناخواسته معنویت ما دچار آسیب شد، جای هیچ شکی نیست که حتی حق را کتمان و باطل را تأیید کنیم لذا سعی و تلاش جوان انقلابی امروز قطعاً در راه کسب معنویت خواهد بود که آن‌گونه که باید شاهد رویش‌های انقلاب باشیم که نتیجه‌ای همچون عناصر پاک باز عرصه جهاد و مبارزه که الگوها و مکاتبی همچون شهید سلیمانی را دارند به انقلاب تقدیم کند.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در ادامه سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص دشمن‌شناسی یادآور شد و گفت: امروزه باید برای نسل جوان امروزی دشمنی دولت آمریکا را اثبات کرد و جنایت‌های آنان را به نظام یادآوری کرد. اگر در تشخیص دلسوز انقلاب و دشمنان اسلام خط مرز برای دهه هشتادی‌های امروز مشخص نشود باید نگران گم شدن مسیر در ادامه راه باشیم، چرا که تجربه بسیار از جنایات آمریکا علیه ملت‌های مظلوم و مسلمان داریم.

وی با تأکید بر اینکه روشنگری به خصوص در عرصه دشمن‌شناسی و جریان‌شناسی با نگاه موردی فرقه‌های نوظهور باید در مراکز فرهنگی مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود:  محتوای فکری جوانان امروز باید توسط رسانه‌های توانمند تأمین شود که خبرگزاری‌های کذاب عبری، عربی و غربی فضا را با دروغ‌های خودشان مشوش نکنند.

سامانیان با بیان اینکه امروز به شدت نیاز داریم مراکز تولید محتوا امروزه تقویت شوند، تصریح کرد: متأسفانه محتوای مناسب در فضای مجازی برای ذهن مخاطبان وجود ندارد و این موضوع امروزه دغدغه‌ای ویژه است چراکه مقدمه جهاد تبیین نیروهای مخلص انقلاب را تغذیه می‌کند.

انتهای پیام
captcha