تفکر زینبی راه ایستادگی در برابر باطل است
کد خبر: 4103520
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

تفکر زینبی راه ایستادگی در برابر باطل است

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان با بیان اینکه خدا محوری اصل و اساس زندگی حضرت زینب(س) بود، گفت: ایشان به خوبی به جهانیان آموخت که در برابر باطل چگونه باید از حق دفاع کرد و تفکر زینبی است که بر باطل پیروز می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان امروز، ۹ آذرماه در سومین جلسه «درس‌هایی از نهج‌البلاغه» که در دفتر مرکزی در جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و بیان اینکه باید تلاش کنیم تا مسیر حقیقتی ایشان را دنبال کنیم، اظهار کرد: ایشان الگویی تمام عیار برای تمام زنان و مردان است.

وی افزود: حضرت زینب(س) مفسر قرآن، فقیه و عالم به علم الهی بود و لذا بسیار حکیمانه جریان عاشورا را پیش برد. حضرت با خطبه‌های بلیغ خود روشنگری کرده و بسیاری از شبهات را از بین برد. مظلومیت اهل‌بیت(ع) را تبیین کرد به گونه‌ای که دشمنان تحت تأثیر قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام عامری با بیان اینکه خدا محوری اصل و اساس زندگی حضرت زینب(س) بود که از پدر و مادر بزرگوارشان به ارث برد، ادامه داد: ایشان به‌خوبی به جهانیان آموخت که در برابر باطل چگونه باید از حق دفاع کرد به همین دلیل بعد از ۱۴۰۰ سال که دشمنان می‌خواهند به حرم ایشان تعرض کنند مسلمانان از تمام جهان لشکر تشکیل داده و از حرم ایشان دفاع می‌کنند.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان تصریح کرد: قطعاً حرم نماد یک جایگاه عبادی است و این فکر و عقیده حضرت و تفکر زینبی است که بر باطل پیروز می‌شود و با اعتقادات ما نیز همخوانی دارد.

حجت‌الاسلام عامری با اشاره به شجاعت و ایثار مدافعان حرم و خانواده‌های آنها، افزود: باید بر بینش و بصیرت مادران شهدا درود فرستاد زیرا فرزندان خود را برای دفاع از حرم، دین خدا و حق تقدیم کردند و شهادت در راه حق بسیار زیبا است.

وی با بیان اینکه اگر انسان در مسیر توحید و خدامحوری قدم بردارد در یاد می‌ماند، به ویژگی‌های افراد با تقوا اشاره کرد و گفت: آنها دانشمندانی بردبار و نیکوکارانی با تقوا هستند، از اعمال اندک خود خشنود نیستند، از کردار خود ترسناکند، با نفس خود مبارزه می‌کنند و مغرور نیستند.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان با بیان اینکه باید از گناه دیگران چشم پوشی کرده و آبروی دیگران را حفظ کنیم، ادامه داد: پرهیزکاران در دینداری نیرومند، مقید به نماز، نرم خو و دوراندیش، دارای ایمان با یقین، حریص در کسب دانش، بردبار در سختی، میانه‌رو، فروتن، در تلاش برای کسب روزی حلال، دور از طمع ورزی، شاکر، ترس از غفلت، شادمان از نعمت‌های الهی، مسلط بر نفس، عامل به علم وخیر رسان به مردم هستند.

حجت‌الاسلام عامری با بیان اینکه باید این صفات را مرور کنیم و در زمان عمل نسبت به آنها بی‌تفاوت نباشیم، گفت: هر آنچه که برای خداوند انجام شود در اعمال خوب انسان ثبت می‌شود در حالی که آنچه که برای خود انجام می‌دهیم از بین می‌رود و پاداشی به‌دنبال ندارد و اعمال انسان‌ دوست او در دنیا و آخرت است.

انتهای پیام
captcha