معرفی امکانات نرم‌افزار «قرآن حکیم» + دانلود
کد خبر: 4103674
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

معرفی امکانات نرم‌افزار «قرآن حکیم» + دانلود

اپلیکیشن «قرآن حکیم» یک نرم‌افزار جامع قرآنی است که امکانات بسیاری از‌جمله متن قرآن با صوت 15 قاری بین‌المللی به همراه ترجمه گویای آیت‌الله ابطحی و آیت‌الله مکارم‌ شیرازی، متن کامل مفاتیح الجنان‌، منتخب مفاتیح صوتی‌، متن کامل صحیفه سجادیه و جعبه ابزار مذهبی را به صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار می‌هد.

به گزارش ایکنا، در دنیای امروز با آمدن نرم‌افزار‌های مختلف فعالیت در همه عرصه‌ها برای همگان آسان شده است. در گذشته برای قرائت قرآن باید مصحف شریف را در کیف و در ابعاد مختلف حمل می‌کردیم، اما امروزه با نرم‌افزار‌های قرآنی کار برای تلاوت قرآن راحت شده و در هر کجا و با هر دانشی می‌توانیم از این کتاب آسمانی بهره‌مند شویم.

با گسترش روزافزون تکنولوژی و استفاده از گوشی‌های هوشمند و بهره‌مندی از انواع برنامه‌های موجود در فضای مجازی که در بسیاری از موارد زندگی و فعالیت‌های روزمره را برای اشخاص تسهیل کرده است، مباحث و موضوعات قرآنی نیز از این امر مستثنی نبوده و فعالان این حوزه از حدود ۱۰ سال گذشته با تولید و به‌روزرسانی برنامه و اپلیکیشن‌های مختلف، خدمات متفاوتی را به مخاطبان ارائه کرده‌اند.

برهمین اساس در ادامه قصد داریم یکی از برنامه‌های قرآنی با عنوان «قرآن حکیم» که در قالب نرم‌افزار‌ موبایل تولید شده و در حوزه‌هایی همچون قرائت، ترتیل، حفظ، ترجمه و... به مخاطبان و کاربران خدمات ارائه می‌کند، معرفی کنیم.

اپلیکیشن قرآن حکیم، یک نرم‌افزار جامع قرآنی است که با رنگ‌بندی خوب طراحی شده است. این برنامه امکانات بسیاری از‌جمله متن قرآن کریم با صوت 15 قاری بین‌المللی به همراه ترجمه گویای آیت الله ابطحی و آیت الله مکارم شیرازی، متن کامل مفاتیح الجنان، منتخب مفاتیح صوتی و متن کامل صحیفه سجادیه را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

این اپلیکیشن جدا از امکانات صوتی و متنی جعبه ابزار مذهبی را در خود دارد که شامل زیارت مجازی، استخاره قرآنی و ذکر شمار است که به صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

برنامه «قرآن حکیم» امکانات متنوعی ازجمله قرآن صوتی دارد که توسط این برنامه می‌توانید متن کامل قرآن کریم با دو ترجمه فارسی (آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سیدحسن ابطحی خراسانی) را به همراه برداشت آیات قرآن توسط آیت الله ابطحی برای سالکان الی الله دسترسی داشته باشید.

همچنین در این برنامه از صوت پانزده قاری ایرانی و خارجی از جمله شهریار پرهیزکار، عبدالباسط (ترتیل و تحقیق)، سعد الغامدی، کریم منصوری، عبدالرحمن السدیس، ابوبکر الشاطری، راشد العفاسی، حجاج السویسی، هانی الرفاعی، علی الحذیفی، خلیل الحصری، ماهر المعیقلی و محمد جبریل استفاده شده است.

نرم افزار‌

قابلیت تنظیمات پیشرفته متن (نوع قلم، رنگ و اندازه‌ متن) و همچنین فونت‌های بسیار متنوع و مخاطب‌پسند در این برنامه به کار رفته است. پیمایش خودکار متن همزمان با پخش صوت قرآن، مدیریت دانلود پیشرفته جهت حذف و دانلود صوت و ترجمه قرآن و دسترسی سریع و آسان به متن آیات قرآن از سه طریق جز، سوره و آیه از دیگر امکانات این نرم‌افزار است.

از دیگر ویژگی‌های این برنامه جست‌وجو پیشرفته در متن و ترجمه قرآن، دارای حالت شب برای مطالعه بهتر در شب، قابلیت پنهان‌کردن ترجمه فارسی، اشتراک‌گذاری متن و ترجمه قرآن کریم، رنگی‌شدن آیه‌‌ در حال پخش، نشان‌کردن آیات مورد نظر اندکی است.

اپلیکیشن قرآن حکیم به استفاده صرف از قرآن محدود نشده و سایر کتب مذهبی ازجمله کلیات مفاتیح الجنان با متن کامل آن و با قابلیت جست‌وجو در عناوین ادعیه و زیارات و متن کامل صحیفه سجادیه با قابلیت جست‌وجو در عناوین ادعیه و مناجات و متن عربی و ترجمه فارسی نهج‌البلاغه شامل خطبه‌ها، حکمت‌ها و نامه‌ها را در خود جای داده است.

نرم افزار‌

همچنین منتخب مفاتیح به صورت صوتی، شامل منتخب ادعیه از جمله دعای توسل، دعای عهد، دعای کمیل، دعای ندبه، دعای فرج، دعای سمات، دعای مجیر، دعای عرفه، دعای جوشن کبیر و... از دیگر قابلیت‌های این برنامه قرآنی است.

این برنامه موبایلی برای جلب و جذب مخاطب بیشتر منتخب زیارات را هم در خود جای داده است که شامل زیارت عاشورا، زیارت اربعین، زیارت جامعه کبیره، زیارت آل یاسین، زیارت وارث، زیارت ناحیه مقدسه، زیارت امین الله، زیارتنامه‌های ائمه معصومین علیه السلام و... است.

البته در کنار منتخب زیارات، منتخب احادیث و مناجات شامل آیت الکرسی، حدیث کساء، مناجات امیرالمومنین، خطبه غدیر و همچنین تعقیبات نماز شامل تعقیبات مشترکه، تعقیبات نماز صبح، تعقیبات نماز ظهر، تعقیبات نماز عصر، تعقیبات نماز مغرب و تعقیبات نماز عشا به مخاطب عرضه کرده است.

نرم افزار‌

در کنار قابلیت‌هایی که این برنامه دارد در این بخش صوتی آن، مجموعه‌ای از صوت مداحان سرشناس کشور ازجمله مهدی سلحشور، مهدی سماواتی، مرحوم سیدقاسم موسوی قهار و سایر مداحان استفاده شده است.

در بخش جعبه ابزار مذهبی نیز امکانات متنوعی را به کاربر ارائه داده است. معمولا برای انجام دادن هر کاری باید با اندیشیدن، راه صحیح را انتخاب کرد و در مرحله بعد با افراد با تجربه مشورت کرد؛ چنانچه نتیجه‌ای حاصل نشد می‌توان استخاره کرد. البته چگونگی و نحوه استخاره کردن موضوعی است که از هر فردی بر نمی‌آید یا همه با آن آشنایی  ندارند، لذا این برنامه بخشی را به «استخاره با قرآن» اختصاص داده است. 

زیارت مجازی یکی دیگر از بخش‌های این برنامه است که طی آن پخش زنده مسجدالحرام، پخش زنده بین‌الحرمین، پخش زنده حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و... به مخاطب ارائه می‌شود.

نرم افزار‌

یکی دیگر از قابلیت‌های این برنامه ذکرشمار حرفه‌ای آن است. ذکرشمار حرفه‌ای با قابلیت ذخیره‌سازی سابقه اذکار به سه میانبر تسبیحات حضرت زهرا (س)، ذکر یونسیه و صلوات در اختیار قرار گرفته است. در کنار این قابلیت رکعت‌شمار نماز نیز تهیه شده است که با استفاده از این امکان می‌توانید نماز خود را با اطمینان بخوانید. این نرم‌افزار تعداد رکعت‌ها و سجده‌های شما را شمارش می‌کند و مانع از فراموشی نمازگزار در حین خواندن نماز می‌شود.

باتوجه به بررسی ایکنا از این برنامه در کنار تمامی قابلیت‌های متنوع و خوبی که این «قرآن حکیم» در خود جای داده و قطعا رضایت مخاطبان خود را هم به دست خواهد آورد، اضافه کردن برخی دیگر از قابلیت‌ها می‌توانست به مخاطب‌پسند بودن و کاربردی‌تر شدن این برنامه بیفزاید. ازجمله این موارد می‌توان به قابلیت تکرار آیات، قابلیت تنظیم سرعت قرائت، قابلیت ترکیب پخش عربی با ترجمه گویای فارسی و خواندن ترجمه آیات بعد از قرائت هر آیه اشاره کرد.

همچنین بررسی‌های ما مشخص کرد که این برنامه در هنگام نمایش متن حالت تمام صفحه ندارد و اعراب‌گذاری در بعضی کلمات در بخش ادعیه‌ها صورت نپذیرفته است. در مجموع می‌توان گفت که اپلیکیشن «قرآن حکیم» را می‌توان به عنوان یک برنامه جامع قرآنی نامید که باتوجه به قابلیت‌‌های خوب و متنوع و همچنین امکانات رایگان استفاده از این برنامه آن را در رده برنامه خوب و قابل مقایسه با برترین‌های این حوزه دانست.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha