دشمن برای تضعیف روحیه انقلابی دانشجویان تلاش می‌کند
کد خبر: 4103986
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
امام جمعه شاهدیه:

دشمن برای تضعیف روحیه انقلابی دانشجویان تلاش می‌کند

امام جمعه شاهدیه گفت: امروز مهمترین وظیفه دانشجویان این است که با تلاش خستگی‌ناپذیر، کشور اسلامی ایران را به عالی‌ترین رتبه علمی در جهان برسانند، چراکه دشمن تلاش می‌کند تا روحیه انقلابی و جهادی و اعتماد‌به‌نفس را در دانشجویان ما تضعیف کند.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 11 آذرماه در خطبه‌های این هفته با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: ایام فاطمیه که دو دهه است، باید فرصتی برای دو اقدام قرار داد. اول آنکه بکوشیم هر چه بیشتر با مکتب فاطمی آشنا شویم. ما نیازمند این مکتب هستیم. آن هم مکتبی که عصاره عالم خلقت امام عصر او را الگوی خویش دانسته و می‌فرماید: «وَ فی ابنةِ رسولِ الله لی اُسوةٌ حَسَنَةٌ» 

وی ادامه داد: دوم عبرت گرفتن از این بخش از تاریخ اسلام است که چگونه اهل نفاق و فتنه‌گران توانستند غدیر خم را تبدیل به سقیفه کردند و جامعه دینی آن روز هم تسلیم این خیانت شد. امروز فتنه‌گران به دنبال آن هستند که همان جریان را در انقلاب اسلامی تکرار کنند، مردم باید شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» را در عمل نشان دهند.

امام جمعه شاهدیه با اشاره به 16 آذرماه، روز دانشجو گفت: امروز مهمترین وظیفه دانشجویان این است که با تلاش خستگی‌ناپذیر، کشور اسلامی ایران را به عالیترین رتبه علمی در جهان برسانند و این چیزی است که دشمنان انقلاب اسلامی آن را نمی‌پسندند، آنها می‌خواهند کشور اسلامی ما استقلال علمی نداشته باشد. دشمن برای تحقق این هدف، چند چیز را محور برنامه خویش قرار داده است.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال آن است که فرصت را از دانشجویان ما بگیرد. آنقدر آنها را سرگرم مسائل حاشیه‌ای می‌سازد تا فرصت تحصیل و تحقیق از آنان گرفته شود. برنامه دوم دشمن این است که دانشجویان ما را از آینده روشن کشور ناامید کند. ‏محور سوم کار دشمن این است که روحیه انقلابی و جهادی و اعتماد‌به‌نفس را در دانشجویان ما تضعیف کند. 

دهقان‌نیری افزود: انتظاری که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران از دانشجویان دارند، این است که با تلاش خستگی‌ناپذیر در تولید علم بکوشند. و تنها به بحث‌های تئوری و کلاسیک اکتفا نکنند، و تحقیق را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: به تازه‌های علمی فکر کنند و در تازه‌های علمی محور را زبان فارسی قرار دهند تا همه مجبور شوند برای دستیابی به آن علم تازه، زبان فارسی را بیاموزند. هدف خود را رسیدن اوج قله علمی کشور در جهان قرار دهند و برای رسیدن به این هدف، با ایمان و توکل به خدا و اعتماد به نفس، و امید به آینده روشن، همه موانع را کنار بزنند.

انتهای پیام
captcha