دانش مربیان قرآن همسان‌سازی شود
کد خبر: 4104057
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
بررسی وضعیت مسابقات قرآن جامعه کارگری/ ۵

دانش مربیان قرآن همسان‌سازی شود

نفر اول رشته حفظ کل در مسابقات جامعه کارگری استان مرکزی با تأکید بر پرهیز از کار جزیره‌ای در فعالیت‌های قرآنی گفت: همسان‌سازی دانش مربیان قرآن در رشته‌های مختلف امری ضروری است که از طریق تشکیل گروه‌های قرآنی انجام خواهد شد.

فهیمه جفرسته

فهیمه جفرسته، حافظ کل و نفر اول این رشته در مسابقات کارگری استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، سطح شرکت‌کنندگان را همچون سال گذشته ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه داوطلبان ذره‌ای پیشرفت نکردند و برگزاری دوره ارتقا یکی از مؤلفه‌هایی است که باید به آن توجه کرد؛ چراکه پیشرفت متسابقان با برگزاری کلاس‌های تخصصی و راهنمایی اساتید زبده محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های برگزارکننده مسابقات، فعالیت‌های قرآنی خود را به مسابقات محدود نکنند، ادامه داد: داوطلبان باید در همه حال آماده باشند و از تمرین و مرور غافل نباشند. دستگاه‌های برگزارکننده سرمایه‌گذاری روی آموزش متسابقان را جدی بگیرند؛ زیرا هم می‌توان رویدادهای قوی‌تر قرآنی در استان برگزار کرد و هم شاهد موفقیت نمایندگان استان در مرحله کشوری بود.


بیشتر بخوانید:


جفرسته با اشاره به اینکه متولیان مسابقات برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌تواند آموزش‌های تخصصی را به صورت تجمیع شده ارائه دهند، اضافه کرد: آموزش‌ها باید به صورت منظم در دو قالب حضوری و مجازی و در طول سال انجام شود تا خروجی مطلوب را داشته باشد. برگزاری دوره آموزشی صرف منتخبان یا راه‌یافتگان به مرحله کشوری دردی دوا نمی‌کند؛ چراکه متسابقانی انتخاب می‌شوند که به صورت تخصصی آموزش می‌بینند و دوره باید برای تمام شرکت‌کنندگان علاقه‌مند نه عده‌ای خاص باشد.

وی در ادامه گفت: فرصت شکوفا شدن استعدادها باید به تمام اقشار از جمله روستاییان داده شود. هرسال تقریباً افراد با چهره‌های تکراری در مسابقات حائز رتبه می‌شوند و عدم آموزش تخصصی به دلایل مختلف نظیر مشکلات معیشتی باعث می‌شود شرکت‌کنندگان حائز رتبه نشده یا علاقه‌مندان به حضور در مسابقات از رویدادهای قرآنی بازبمانند. اگر دوره‌های آموزشی برای تمامی علاقه‌مندان برگزار شود، چه بسا افراد گمنامی بدرخشند و حائز رتبه شوند.

این حافظ کل با بیان اینکه فراخوان عمومی دستگاه‌های متولی به رونق آموزش عمومی قرآن کمک می‌کند، اضافه کرد: تشکیل گروه‌های قرآنی با موضوعات مختلف همچون تجوید، حفظ، صوت و لحن و ... با حضور اساتید حاذق همان رشته در فضای مجازی به ارتقای سطح داوطلبان مسابقات و تبادل اطلاعات و تجربیات بسیار کمک می‌کند. می‌توان برای سهولت در کارها رابطی بین اساتید و اعضا در نظر گرفت تا مطالب را دقیق و دسته‌بندی شده در اختیار آنان قرار گیرد. وجود چنین گروه‌هایی کمک می‌کند تا اگر فردی دنبال آموزش خاص قرآنی بود بتواند مشاوره گرفته و به مؤسسه مناسبی برای آموزش مراجعه کند.

جفرسته پرهیز از کار جزیره‌ای در فعالیت‌های قرآنی را متذکر شد و بیان کرد: همسان‌سازی دانش مربیان قرآن در رشته‌های مختلف امری ضروری است که از طریق تشکیل گروه‌های قرآنی انجام خواهد شد. به طور مثال اگر تمام مربیان در رشته صوت و لحن یا سایر رشته‌ها در گروه‌های مجزا عضو باشند و بهترین استاد این رشته در استان نیز عضو گروه باشد به هم‌سطح شدن دانش آنان کمک می‌کند.

وی در پایان گفت: درج گزارش یا مصاحبه‌های تخصصی خبرگزاری ایکنا از مسابقات می‌تواند برای مسئولان راهگشا باشد و برای رفع نقایص و تقویت نقاط مثبت مؤثر واقع شود. اگر نقطه نظرات داوران و متسابقان ترتیب اثر داده شود قطعاً شاهد رونق هرچه بیشتر فعالیت‌های قرآنی در استان خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha