فریضه نماز با ابزارهای فرهنگی ترویج شود
کد خبر: 4104713
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

فریضه نماز با ابزارهای فرهنگی ترویج شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: اهمیت جایگاه نماز بر کسی پوشیده نیست و لازم است تا این فریضه واجب را با استفاده از ابزارهای فرهنگی ترویج داد.

نماز

به گزارش ایکنا از زنجان، امراله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در نشست خبری جشنواره فرهنگی، ادبی و پژوهشی نماز فجر تا فجر، اظهار کرد: اهمیت جایگاه نماز بر کسی پوشیده نیست و لازم است تا این فریضه واجب را با استفاده از ابزارهای فرهنگی ترویج داد.

وی افزود: برای جشنواره فرهنگی، ادبی و پژوهشی نماز فجر تا فجر پنج کمیته تشکیل شده است که مسئول کمیته علمی جشنواره برعهده دانشگاه زنجان، کمیته فرهنگی برعهده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته دانش‌آموزی برعهده آموزش و پرورش استان، کمیته پشتیبانی برعهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و کمیته تبلیغات برعهده صدا و سیمای مرکز زنجان است.

این مسئول با اشاره به اینکه نگاه ما به نماز نباید نگاه تعبدی باشد، گفت: برای اثرگذاری بیشتر نماز و تشویق کودکان و نوجوانان به اقامه نماز داشتن نگاه زیباشناسی به فریضه واجب نماز است.

وی با یادآوری اینکه باید به دانش‌آموزان و کودکان آموزش داد که نماز نوعی تشکر از خداوند است، گفت: باید نگاه فرهنگی، هنری و زیباشناسی به نماز داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۷۵ اثر به دبیرخانه جشنواره فجر تا فجر نماز ارسال شده است، یادآور شد: نسبت به جمعیت استان، استقبال خوبی شده است و امیدواریم تا پایان مهلت ارسال اثر، آثار بیشتری وصول شود.

به گفته حسنی، محورهای علمی شامل مسجد و نماز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز در منشور فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، نماز و حکمرانی اسلامی، نماز و اصلاح فرهنگ جامعه به نماز و بیانیه گام دوم انقلاب، نماز و آثار اقتصادی آن در مبارزه با فساد و فقر، نماز و خانواده تراز اسلامی، نماز و دفاع مقدس، نماز و مسجد و تمدن نوین اسلامی، نماز و مقاومت اسلامی فرهنگ بسیجی، نماز و حفظ بهداشت محیط زیست، نماز و آزاداندیشی، نماز و آسیب‌های اجتماعی، نماز و وحدت ملی، نماز و انقلاب اسلامی، نماز و رونق تولید، نماز و سلامت اداری، نماز و سلامت معنوی است.

وی خاطرنشان کرد: نقاشی با نگاهی به مسجد و نماز جمعه، نماز در مدرسه و جامعه، عکاسی از صحنه‌های اقامه نماز، سرود با محتوای نماز، مسجد و عبادت، فیلم‌های کوتاه از نماز و نمازگزاران ، بازی‌های رایانه‌ای، پویانمایی و استفاده از سایر ظرفیت‌های فضای مجازی در تولید آثار پیرامون نماز ، اذان و مسجد نرم‌افزارهای کمک‌آموزشی نماز (رایانه‌ای و تلفن همراه) از محورهای فرهنگی و هنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: قصه کوتاه در باب نقش اجتماعی نماز و نمازگزار، قصه ویژه کودکان و نوجوانان با محتوای نماز و مسجد و کمک به دیگران، شعر حکمی در قالب قصیده و غزل و مثنوی با تمرکز بر آثار تربیتی و اخلاقی نماز، شعر ساده و روان برای کودکان و نوجوانان با رویکرد آموزش نماز، شعر نماز ویژه کودکان و نوجوانان، شعر ویژه کودکان با محتوای شیوه‌های انس کودکان به نماز، دلنوشته کودکان و نوجوانان با محتوای مسجدی که من دوست دارم و خاطرات شیرین از نماز فرزندان نیز از محورهای بخش ادبی است.

انتهای پیام
captcha