آثار آیت‌الله سیدسعید حکیم در 80 جلد تدوین می‌شود
کد خبر: 4105123
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

آثار آیت‌الله سیدسعید حکیم در 80 جلد تدوین می‌شود

حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی بروجردی، مسئول دبیرخانه برگزاری کنگره آیت‌الله سید محمدسعید حکیم با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت این مرجع تقلید گفت: آثار وی در 80 جلد تدوین و منتشر خواهد شد.

آثار آیت‌الله سیدسعید حکیم در 80 جلد تدوین می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فقه معاصر، نشست مشترک مسئولان برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله‌ العظمی سیدمحمدسعید حکیم و مدیران پژوهشگاه فقه معاصر برگزار و راه‌کارهای همکاری علمی این دو مجموعه بررسی شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی بروجردی، مسئول دبیرخانه برگزاری کنگره آیت‌الله العظمی سیدمحمدسعید حکیم به بیان فعالیت‌های انجام شده این دبیرخانه پرداخت.

موسوی بروجردی گفت: پس از برگزاری باشکوه نشست مقدماتی در نجف اشرف اعضای هیئت علمی این کنگره مشخص شدند همچنین تمامی آثار علمی و نظرات مرحوم آیت‌الله‌ العظمی حکیم با هدف دسته‌بندی و تهیه محور فراخوان مقالات و تنظیم کتب مورد بررسی و مطالعه دقیق گرفت.
وی افزود: در گام نخست بیش از 800 محور استخراج و در گام بعدی این محورها در 250 محور نهایی شد و هم اکنون ده‌ها پژوهشگر در موضوعات مختلف مانند فقه، کلام و ... در حال تالیف مقالات هستند. 
موسوی بروجردی با بیان اینکه آثار این مرجع تقلید در 80 جلد تدوین خواهد شد، ادامه داد: از محققان مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی و محققان و اساتید پژوهشگاه فقه معاصر دعوت می‌کنیم تا در نگارش مقالات علمی با این مرکز همکاری کنند.
در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام والسملین سیدمجتبی نورمفیدی، رئیس پژوهشگده فقه معاصر ضمن تقدیر از برگزاری این کنگره و تکریم از شخصیت و خدمات مرحوم آیت‌الله‌ العظمی حکیم، بر شناخت منهج و مبانی ایشان در مسائل علمی تاکید کرد.
وی گفت: مرحوم آیت‌الله‌ العظمی حکیم نظرات فقهی قابل توجهی در مسائل فقه معاصر و نیازهای روز جامعه دارند که شناخت مبانی ایشان می‌تواند به ایجاد بستری مناسب برای استنباط سایر مسائل فقهی کمک کند.
در ادامه این جلسه مقرر شد کارگروهی متشکل از مسئولان کنگره آیت‌الله حکیم و پژوهشکده فقه معاصر سرفصل‌های مقالات و سایر برنامه‌های علمی را تعیین کنند.

انتهای پیام
captcha