حذف ارز از پرداختی‌های مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4105161
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
حمید مجیدی‌مهر خبر داد:

حذف ارز از پرداختی‌های مسابقات بین‌المللی قرآن

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از حذف دلار و یورو در پرداخت جوایز و حق‌الزحمه‌های متسابقان و داوران خارجی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران خبر داد و گفت: این موضوع که در چارچوب سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند الگویی برای سایر بخش‌ها به خصوص فرهنگی و مذهبی باشد.

حذف ارز از پرداختی‌های مسابقات بین‌المللی قرآن

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: در راستای تحقق بخشیدن به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت و تقویت پول ملی کشور، از سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم؛ تمامی جوایز و حق‌الزحمه داوران و متسابقان به صورت ریالی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از این تمامی جوایز متسابقان و حق الزحمه داوران خارجی از ابتدا تاکنون به صورت ارز خارجی (دلار و یورو) پرداخت می‌شده است، بیان کرد: در جهت حرکت رو به جلو در اقتصاد مقاومتی از این پس تمامی پرداخت‌های خارجی با پول ملی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تصریح کرد: حرکت به سمت حذف ارز خارجی در چارچوب ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نیاز کشور به حرکت در مسیر پایداری اقتصادی و کاهش آسیب‌پذیری در این حوزه صورت گرفته است. متأسفانه سلطه جهانی دلار در حوزه‌های مختلف، نگرانی‌هایی را به وجود آورده و از همین رو بوده که مقام معظم رهبری بر قطع وابستگی کشور به دلار تأکید زیادی داشته و تأکید فرموده‌اند: «اگر مسئولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و ارزش و آقایی دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشورهای دیگر را نیز نجات داده‌اند و برای آنها الگو خواهند شد».

مجیدی‌مهر با اشاره به اینکه شاید تصور افراد جامعه این باشد که منظور از فرمایشات مقام معظم رهبری صرفاً در حوزه اقتصاد کلان است، اظهار کرد: با بررسی فرمایشات معظم‌له می‌توان به این موضوع پی برد که این راهبرد کلان نظام در تمامی عرصه‌ها باید باشد و حوزه قرآن در بین مجموعه‌های فرهنگی و دینی، نیز باید در این خصوص پیشگام باشد.

وی گفت: کشور ما با وجود تحریم‌های فراوانی که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا متحمل می‌شود، اما تاکنون اقدام جدی برای حذف دلار یا سایر ارزها از مبادلات بین‌المللی انجام نداده است، لذا مسابقات قرآن می‌تواند در این عرصه نیز در چارچوب سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلام ایران الگوی سایر بخش‌ها خصوصاً فرهنگی و مذهبی باشد، همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» خداوند برای کافران بر مؤمنان راه تسلطی قرار نداده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در پایان درباره آثار حذف ارز خارجی از جوایز و پرداختی‌های مالی مسابقات گفت: حذف ارز از مراودات مالی مربوط به مسابقات بین‌المللی قرآن، می‌تواند باعث ایجاد عدالت در پرداخت حق‌الزحمه داوران ایرانی و خارجی شده و فاصله حق‌الزحمه‌ها را به حداقل برساند. همچنین در زمینه تأمین مالی جوایز نیز با تعیین رقم ثابت ریالی در ابتدای هر سال، می‌توان انضباط مالی و صرفه‌جویی را شاهد بود، چرا که نوسانات بازار ارز دیگر تأثیری بر روند مسابقات نخواهد داشت.

یادآور می‌شود سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اواخر امسال به صورت حضوری و در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha