تلاش بخش خصوصی مصر برای خودنمایی در بازار حلال جهان
کد خبر: 4105232
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

تلاش بخش خصوصی مصر برای خودنمایی در بازار حلال جهان

گروه شرکت‌های «مصر ـ سوئیس» از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در بخش صنایع غذایی مصر از برنامه این گروه برای حضور فعال در بازار حلال کشورهای اروپایی و آمریکا خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از البورصه، گروه شرکت‌های «مصر ـ سوئیس» یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال بخش خصوصی مصر در زمینه صنایع غذایی از برنامه گسترده این شرکت برای حضور در بازارهای آمریکا و کشورهای اروپایی خبر داد.

این گروه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ماکارونی و دیگر مواد غذایی مبتنی بر آرد و گندم است که حضور گسترده‌ای در بازار آفریقا داشته و حدود 10 درصد بازار مصر را در اختیار دارد.

مدیرعامل گروه شرکت‌های مصر ـ سوئیس، کشور چین را بعد از ترکیه بزرگ‌ترین رقیب در سطح بین‌المللی برشمرد اما تصریح کرد: پس از بالا رفتن هزینه حمل‌ونقل به شکلی بی‌سابقه، فرصت بسیار خوبی در اختیار تولیدکننده مصری قرار گرفت تا از تقاضای بالای آفریقا و کشورهای منطقه بهره‌مند شود.

وی افزود: نسبت بالای پناهندگان عرب و مسلمان در آمریکا و اروپا آنها را بر آن داشته است تا مواد غذایی خود را از میان تولیدات کشورهای اسلامی تهیه کنند تا از حلال بودن آن اطمینان حاصل کنند علاوه بر این با توجه به کاهش قدرت خرید آنها به دنبال محصولات ارزان‌تر هستند. این عوامل برای اولین‌بار فرصت‌های صادراتی زیادی را در بخش مواد غذایی برای بخش خصوصی مصر فراهم کرده است.

بحران انرژی در اروپا همچنین باعث شده تا کارخانه‌ها ظرفیت تولید خود را کاهش دهند و این کشورها را بر آن داشته تا برای تأمین نیازهای خود به دنبال جایگزین‌هایی برای تأمین‌کنندگان مواد غذایی باشند.

انتهای پیام
captcha