ضرورت ارتباط دانشجویان با مساجد دانشگاه و محلات
کد خبر: 4105325
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

ضرورت ارتباط دانشجویان با مساجد دانشگاه و محلات

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی حضور دانشجویان انقلابی در مساجد را منشأ تحولات مبارک دانست و گفت: ضروری است دانشجویان با مساجد دانشگاه و محلان ارتباط داشته باشند.

حجت الاسلام علی رودبارانی دبیر ستاد اقامه نماز مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی رودبارانی، مدیر ستاد اقامه نماز استان، امروز، 16 آذر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و تبریک این روز به دانشجویان، به نقش جامعه‌ساز دانشجویان اشاره و تصریح کرد: ایران اسلامی امروز حاصل تلاش‌‌ها، علم‌اندوزی‌‌ها و حرکت رو به جلویی است که دانشجویان انقلابی رقم زدند، چه آن زمان که سنگر دانشگاه را برای دفاع از میهن ترک کرده و به جبهه رفتند و چه امروز که با فتح قله‌‌های علم و دانش در رشته‌‌های مختلف برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند.  

وی به فرمایش مقام معظم رهبری که خطاب به دانشجویان فرمودند: «جنبش دانشجویی در کشور ما در تاریخِ ثبت شده و شناخته شده‌ خود، همیشه ضد استکبار، ضد سلطه، ضد استبداد، ضد اختناق و به شدت عدالت‌خواه بوده است» استناد کرد و افزود: ایشان همواره به دانشجویان نسبت به تأثیرشان در جامعه سفارش می‌کنند و این سخن را می‌توان به عنوان توصیفی از دانشجوی ایرانی و شناسنامه دانشجوی تراز انقلاب دانست. 

رودبارانی ضرورت ارتباط دانشجویان با مساجد دانشگاه و محلات را متذکر شد و افزود: انس با مسجد و قرآن به روح انسان جلا بخشیده و زنگارهای روحی را می‌زداید. ما انسان‌ها هرچه داریم از خداوند متعال است و حکمای بزرگ همچون ابن‌سینا در مشقات و چالش‌های علمی به مسجد روی آورده و از پروردگار طلب رفع مشکل می‌کردند؛ چراکه براین باورند: «لا مُؤثّرَ فی الوجود الا الله» یعنی تا خدا اراده نکند، هیچ امری محقق نمی‌شود.

وی در پایان گفت: با حضور دانشجویان انقلابی می‌توان تحولات مبارکی را در مساجد ایجاد کرد. امروز بیش از هر زمان دیگری به حضور جوانان به ویژه دانشجویان در اماکن مذهبی نیاز داریم و از این امر مهم نباید غفلت کرد.

انتهای پیام
captcha