واگذاری اداره قدس به صهیونیست‌های تندرو
کد خبر: 4105404
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹

واگذاری اداره قدس به صهیونیست‌های تندرو

براساس توافقی بین حزب افراطی «اتحاد یهودیت توراتی» با حزب «لیکود» به ریاست بنیامین نتانیاهو، اداره قدس اشغالی به این حزب افراطی سپرده خواهد شد.

واگذاری اداره قدس به صهیونیست‌های تندرو

به گزارش ایکنا، به نقل از شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز»، حزب لیکود و حزب اتحاد یهودیت توراتی یک توافق اولیه برای تشکیل ائتلاف امضا کردند.

اتحاد یهودیت توراتی در بیانیه‌ای از برگزاری نشست با حزب لیکود در روز چهارشنبه برای نهایی کردن این توافق خبر داد.

براساس توافق اولیه، وزارت مسکن و عمران، اداره امور قدس اشغالی و میراث فرهنگی و تعدادی از معاونان وزارتخانه‌ها و رؤسای کمیته‌های کنست (پارلمان) سهم حزب اتحاد یهودیت توراتی از کابینه جدید خواهد بود که ریاست آن را نتانیاهو برعهده دارد.

اوایل نوامبر امسال، موشه گافنی رهبر حزب اتحاد یهودیت توراتی رئیس کمیته دارایی پارلمان شد و قرار است این جایگاه را کماکان در اختیار داشته باشد.

کارشناسان سیاسی، کابینه جدید رژیم صهیونیستی را که بعد از پنج سال بن‌بست سیاسی روی کار خواهد آمد، از تندروترین و فاسدترین کابینه‌های تاریخ این رژیم جعلی ارزیابی کرده‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پیش از این به نتانیاهو درباره انتصاب تندروها در پست‌های کلیدی مثل وزارت جنگ و وزارت امنیت داخلی هشدار داده بود.

مقامات آمریکا معتقدند حضور تندروها در راس پست‌های امنیتی می‌تواند موجب گرایش بیشتر جوانان فلسطینی به گروه‌های مقاومت شده و انتفاضه سوم را رقم بزند.

انتهای پیام
captcha