خودکفایی در حوزه پزشکی الگوی سایر دستگاه‌ها باشد
کد خبر: 4105526
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

خودکفایی در حوزه پزشکی الگوی سایر دستگاه‌ها باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه خودکفایی پزشکی و درمانی باید الگویی برای سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها باشد، افزود: . کادر درمان برای خدمت همواره پیشگام است و به برکت انقلاب دستاوردهای ماندگاری را برجای گذارده است.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 17 آذر، در دیدار با بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه شناسنامه جمهوری اسلامی با اقتدار، افتخار و سربلندی ملت ایران پیوند خورده است، افزود: برای درخشش و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن باید همت، اراده جهادی و انقلابی داشت و در این راستا گام‌های بلندی برداشت.

وی ضرورت خنثی کردن توطئه‌های دشمنان را متذکر شد  و با بیان اینکه امنیت و آسایش ملت نیازمند تدبیر حکیمانه و تحقق جهاد تبیین است، ادامه داد: وزارت بهداشت یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دستگاه‌های کشورست. تدابیری در بخش درمان، بهداشت، تأمین اجتماعی و اقتصاد مقاومتی در برنامه هفتم توسعه لحاظ شده است که می‌تواند تحول‌آفرین باشد و رسیدن به این مهم مستلزم مشارکت است.

نماینده‌ولی‌فقیه در استان با تأکید براخذ تدابیر حکیمانه در بخش درمان و بهداشت در سال 1402، تصریح کرد: دقت شود تدابیر و تعهدات در نظر گرفته شده بیشتر از توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها نباشد و تصمیم‌ها همراه با تدبیر، حکمت، تعریف چشم‌اندازهای بلندمدت و مطابق برنامه هفتم توسعه باشد. توسعه فناوری و علمی در این وزارتخانه امری جدی است و نباید نسبت به آن بی‌توجه بود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه مدیریت منابع اولویتی مهم برای دستگاه‌هاست و وزارت بهداشت باید این اصل را اولویت بداند، اظهار کرد: در این این مسئله باید در وزارت بهداشت یک اصل مهم باشد. جامعه پزشکی به مردم و نظام وفدارست و این وفاداری بارها به اثبات رسیده که زمان کرونا و دفاع مقدس یکی از آنان است. کادر درمان برای خدمت همواره پیشگام است و به برکت انقلاب دستاوردهای ماندگاری را برجای گذارده است.

وی به خودکفایی نظام در بخش‌های مختلف درمان و بهداشت اشاره و با تأکید براینکه خودکفایی پزشکی و درمانی باید الگویی برای سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها باشد. تقویت وزارت بهداشت در ابعاد علمی و نیروی انسانی، جامعه را در حوزه درمان و بهداشت خودکفا می‌کند و ضروری است در این حوزه به نخبگان توجه شود.

امام جمعه اراک خودکفایی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را از اولویت‌های مهم وزارت بهداشت دانست که باید مورد توجه باشد و در ادامه به آلودگی هوای اراک اشاره کرد و افزود: متأسفانه هوای آلوده اراک تبعات منفی روی سلامت و بهداشت مردم دارد. نُرم آلودگی هوا در این شهر غیر قابل قبول است و باید تدابیر جدی و عاجل اتخاذ شود.

وی با تأکید براینکه سلامت مردم به هیچ عنوان شوخی بردار نیست و رسیدگی به این مهم جزء تکالیف عمومی است، ادامه داد: توجه به پزشک خانواده در وزارت بهداشت در دستور کار باشد و از مشارکت مردم در بخش‌های بهداشتی و درمانی استفاده شود. در زمان کرونا تجربیات خوبی به دست آمد که کشور را در برابر تهدیدها بیمه می‌کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ضرورت ساماندهی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک را مورد توجه قرار داد و افزود: لازم است وزارت بهداشت در این خصوص تصمیم‌های فوری بگیرد. همه باید کمک کنند تا این مسئله با موفقیت به سرانجام برسد و وزارت بهداشت به شهرستان‌های استان به ویژه مناطق کم برخوردار توجه ویژه داشته باشد.

وی بیمارستان آیت‌الله خوانساری را نگین درخشانی برای کشور دانست و ادامه داد: این بیمارستان به الگویی  تبدیل شده و در بسیاری از بخش‌ها به مردم خدمات می‌رساند و این بیمارستان در دوران بیماری کرونا خدمات ماندگاری از خود برجای گذارد. اقدامات مقابله‌ای و پیشگرانه کادر درمان استان در بسیاری از اقدامات از کشور جلوتر عمل کرد.

انتهای پیام
captcha