نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان زنجان برگزار شد
کد خبر: 4106586
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷

نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان زنجان برگزار شد

جلسه هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی استان زنجان با حضور اعضای هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار شد.

هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، شامگاه روز گذشته ۲۱ آذر جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان زنجان با حضور اعضای هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در سالن شهید حججی این اداره‌کل برگزار شد.

در ابتدای جلسه، معصومه کریمی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی زنجان در خصوص بررسی محافل انس با قرآن مسائلی مطرح کرده و گفت: هدف از برگزاری محافل انس با قرآن را ایجاد انس با قرآن و شناساندن قرآن یا معرفی و تبلیغ مؤسسات قرآنی، آن هم در شرایط کنونی است.

وی با طرح این پرسش که چرا در محافل قرآنی فقط قاری قرآن داریم و مستمع اصلا توجهی به تلاوت ندارد، گفت: چون اولا نمی‌داند کدام آیات قرآن تلاوت می‌شود، ثانیا جای ترتیل‌خوانی در محافل قرآنی واقعا خالی است.

این مسئول عنوان کرد: معرفی حافظان موفق چه اثراتی در روند تربیتی خانواده‌ها دارد؟ آیا قرآن فقط برای نوابغ و نخبگان است؟ بهتر نیست در معرفی حافظان و قاریان قرآن به گروه‌های سنی دیگر هم که مسیر طولانی اما پیوسته‌ای را در کنار دیگر فعالی‌تها طی کرده‌اند سهمی بدهیم؟

کریمی تأکید کرد: این نکات و آسیب‌شناسی محافل قرآنی طی نامه‌ای جامع به مسئولان اجرایی محافل قرآنی منتقل خواهد شد.

در ادامه این جلسه، در خصوص تشکیل کارگروه نوجوانان برای هیئت قرآن و عترت، کارگروه جهاد تبیین و کارگروه ارزیابی آموزش موسسات و صدور گواهی و کارگروه داوری و صدور گواهی به مربیان قرآن مؤسسات زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی، بحث و تبادل‌نظر شد.

همچنین در خصوص اجرای برخی برنامه‌های تخصصی قرآنی با نظارت هیئت اندیشه‌ورز به گونه‌ای که خود اعضاء مجری برنامه‌ها نیستند و صرفا با ایجاد انگیره می‌توانند برای اجرای موفق و شناسایی مجریان و فعالان دغدغه‌مند در برنامه‌های متنوع قرآنی حضور داشته باشند، نظراتی مطرح و مقرر شد در جلسه آینده با حضور اکثریت اعضاء طرح پیشنهادی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در این خصوص مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha