16 هزار نفر و 6000 خودرو در طرح زمستانی آذربایجان‌غربی فعالیت خواهند کرد
کد خبر: 4107169
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

16 هزار نفر و 6000 خودرو در طرح زمستانی آذربایجان‌غربی فعالیت خواهند کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت:  16 هزار نفر از عوامل راهداری، پلیس، امداد و نجات در اجرای این طرح مشارکت دارند و 6 هزار خودرو در طرح زمستانی آذربایجان‌غربی فعالیت خواهند کرد.

طرح زمستانی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، یاسر رهبردین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی 23 آذر ماه در مراسم رزمایش و آغاز به کار طرح زمستانی آذربایجان‌غربی در ستاد فرماندهی پلیس استان اظهار کرد: با آغار فصل سرما و نزولات آسمانی و جهت امداد رسانی به مسافران جاده‌ای طرح زمستانی در آذربایجان‌غربی از 23 آذر ماه آغاز و تا 20 اسفندماه امسال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طول گردنه‌های برف‌گیر استان 653 کیلومتر است و از مجموع 89 گردنه برفگیر آذربایجان‌غربی، 18  گردنه در راه‌های اصلی استان قرار دارد که راهدارخانه‌های ثابت در این محورها از منظر ماشین‌آلات، نمک و ماسه تجهیز شده‌اند و طول راه‌های شریانی آذربایجان‌غربی یک هزار و 174 کیلومتر است و استان 11 هزار و 224 کیلومتر راه غیر شریانی دارد.

رهبردین بیان کرد:  16 هزار نفر از عوامل راهداری، پلیس، امداد و نجات در اجرای این طرح مشارکت دارند و 6 هزار خودرو در طرح زمستانی آذربایجان‌غربی فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: 68 راهدارخانه در استان فعال است که 49 راهدارخانه ثابت و 19 راهدارخانه نیز به صورت سیار و استیجاره‌ای در طرح زمستانی فعال هستند و 22 پایگاه جمعیت هلال احمر همراه با 40 دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی نیز برای خدمت رسانی به مردم در نظر گرفته شده است.

سرهنگ ایرج حسنخانی، جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی هم در افتتاحیه این رزمایش اظهار کرد: با هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات نوین امیدواریم در زمستان پیش رو شاهد حوادث ناگوار و سوانح رانندگی نباشیم و تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های دخیل در اجرای طرح به ویژه گروه‌های امدادی و راهداری استان شامل سازمان امداد و نجات، جمعیت هلال احمر، اورژانس کشور، سازمان راهداری، آتش نشانی، امداد خودرو و... با حداکثر توان در کنار پلیس، موجبات آرامش خاطر و رضایت مندی مردم را فراهم کنند.

وی افزود: طرح رزمایش زمستانی 1401 نشانگر وحدت و انسجام تمامی دستگاه‌های خدماتی جهت خدمت رسانی به مسافران جاده‌های برون شهری با بسیج تمام امکانات خودرویی، پرسنلی و سایر گروه‌های امدادی از تاریخ 23 آذر تا 20 اسفند اجرا خواهد شد.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: افزایش انضباط ترافیکی، ایمنی تردد وسایل نقلیه در معابر برف گیر استان، مدیریت بر حوادث ترافیکی، رسیدگی سریع به تصادفات، کمک و نجات مصدومین و در راه ماندگان با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط و ایجاد مدیریت یکپارچه برای مدیریت سوانح، حوادث و گره‌های ترافیکی از اهداف مهم این طرح است.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی با داشتن گردنه‌های برفگیر و محورهای کوهستانی، نیازمند توجه بیشتری است که از هم اکنون پلیس راه با 10 تیم گشتی نامحسوس و 95 تیم گشتی محسوس در محورهای مواصلاتی استان به صورت شبانه‌روزی حضور داشته و همچنین در 17 گردنه برف گیر استان در حالت آماده باش قرار گرفته و به صورت شبانه‌روزی در گردنه‌ها و مسیرهای مستعد حوادث ناشی از شرایط جوی مستقر هستند.

سرهنگ حسنخانی بیان کرد: شهروندان فهیم و قانون مدار همکاری شایسته‌ای با خدمتگزاران خود در انتظامی برای اجرای طرح‌های پلیس دارند، امیدواریم رانندگان عزیز ضمن رعایت قوانین و مقررات ‌راهنمایی ‌و رانندگی همکاری لازم را با پلیس داشته باشند تا به سلامت به مقصد برسند و ضمن مدنظر قرار دادن توصیه‌های پلیس، از ‌سفرهای ‌غیر ضروری خودداری کرده و در صورت لزوم سفر، تجهیزات زمستانه از جمله، زنجیر چرخ ‌به همراه داشته ‌باشند.

 

انتهای پیام
captcha