حال و هوای شهدایی شهر
کد خبر: 4107305
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱

حال و هوای شهدایی شهر

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد در یادداشتی به مناسبت ورود شهدای گمنام به استان، به حال و هوای شهدایی شهر پرداخت و وظایف مسئولان در قبال این شهدا را یادآور شد.

محمدعلی زحمتکش، معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد محمدعلی زحمتکش، معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد به مناسبت ورود شهدای گمنام به استان یزد در یادداشتی که در اختیار ایکنای یزد قرار داده است به حال و هوای شهدایی شهر و مطالبه‌گری پیرامون این شهدا پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

«از یک جایی شروع کنم. به کنار قبر شهید گمنامی که خط‌شکن میدان امیرچقماق بود، رفتم. سلامی داده و فاتحه‌ای خواندم. چه آرامشی دارد کنار مضجع شریف شهدا، انگار احساس پاکی از درون انسان جاری می‌شود، انگار....

شروع کردم و نوشتم ...

بسم رب‌الشهدا و الصدیقین؛ سلام رفیقم، سلام لاله خونینم، سلام سنگ صبور فرزندان خمینی، سلام شهیدم. اکنون اینجا هستم، کنار شما و تربت پاک شما، شما شهید به ظاهر گمنام، گمنامی اما از همه مشهورتر. این روزها دل همه خون شده، دل آقام، رهبرم و شما. تو دلم خیلی چیزهاست که برای کسی نمی‌توانم عنوان کنم جزء شما. 

آی شهید پُر آوازه؛ تا کی این همه بی‌مسئولیتی....

این روزها زخم کینه دشمن، دل سربازان رهبر و حاج قاسم را ریش ریش کرده، این روزها پنجه خونین شیطان صورت برادران و خواهرانم در جای جای کشور را خراشیده و دل‌ آنان را مجروح کرده، برایت بگویم این روزها دوباره غصه کوچه بنی‌هاشم در شهر ما تکرار شده است....

خیلی سخته اما می‌دانم عده‌ای بچه شیرشیعه که غیرت از تمام وجودشان می‌بارد و به مدافع، فدایی زینب و عاشق شهرت دارند. خیلی‌ها فکر می‌کردند درِ باغ شهادت بسته شده و حسرت شماها را می‌خوردند، همیشه با خودم می‌گفتم خوش به حال این شهدا، خوش به حال شهدای گمنام که از فرصت دفاع مقدس بهره بردند و خدایی شدند، ولی یک دفعه ناباورانه دیدم که درِ باغ باز شده، و چه باغی، چه ضیافتی، اما افسوس که بوی تعفن فساد، اختلاس، پست و مقام، ربا و اشرافیت همه جا را فرا گرفته است. شهدا شما را به خدا قسم، به کمک ما بیایید، امروز از هر زمان بیشتر محتاج شما هستیم، کمکمون کنید. رهبر ما امروز از هر زمانی بیشتر به یاری شما نیاز دارد.

امروز داغ شهید علی وردی‌ها، عجمیان‌ها، دانیال زاده‌ها و آرشام‌ها که غرور ملی برای ما آفریدند بر دل‌هایمان سنگینی می‌کند، امروز غصه‌های آرتین‌ها و فرزندان شهدای مظلوم مدافع امنیت به روی قلبمان سنگینی می‌کند. می‌دانی خسته شدیم از این بازی‌های سیاسی و قهرمانان پوشالین‌ها؛ از کسانی که حاصل تلاش شهدا را معامله کردند و قهرمان ملی لقب گرفتند. می‌دانی این روزها بوی ایمان، اخلاص، عزت و بوی شما شهدا را فقط از عطر حضور مولا، امام، نائب امام زمان، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب استشمام می‌کنیم. گاهی آقا را بین خواص خیلی غریب می‌بینم.

اما این روزها که مهمان ما هستید، از شما می‌خواهیم به مسئولان ما چند نکته را گوشزد کنید: 

  1. مسئولانی که توانایی برخورد با بدحجابان را ندارند، کار را به جوانان انقلابی بسپارند.
  2. هر چقدر هم بی‌حجابی باشد باز هم کسانی هستند که از یادگار حضرت زهرا پاسداری کنند. امروز آمدیم بگوییم هر چقدر هم بی‌حجابی‌ها باشد باز هم کسانی هستند که چادر برایشان مهم است و یادگار حضرت زهرا را قبول داشته و از آن پاسداری می‌کنند.
  3. جگر خانواده‌های شهدا با دیدن صحنه‌های بی‌حجابی می‌سوزد، همه داشته‌هایمان را برای این انقلاب دادیم و توقع داریم که مملکتمان اسلامی باشد. به گفته مادر شهید نصراصفهانی: من آمده‌ام تا از مسئولان بخواهم به وضعیت بی‌حجابی در جامعه رسیدگی کنند، ما طاقت نداریم که ببینیم فرزندانمان برای این کشور و آسایش مردم رفته‌اند اما بعضی افراد با اصول شرع لجبازی می‌کنند و حتی امر به معروف هم روی آن‌ها اثر نمی‌گذارد و مسئولان باید با قانون با آن‌ها برخورد کنند.
  4. استان یزد تعداد زیادی شهید والامقام تقدیم این انقلاب کرده است و اگر مسئولی از راه فرهنگ، خواسته و اهداف شهدا که یکی از مهمترین آنها عفاف و حجاب است، دفاع نکند، خائن است.

از مسئولان مطالبه می‌کنیم فراموش نکنید کسانی که رفتند و جان خود را تقدیم این نظام و مملکت و ناموس این مملکت کردند و جای خودشان در مجلس را به شما دادند. بدانید حرف‌هایشان چیست، بشنوید و حرف آنها را در تریبون مجلس داد بزنید.

امروز مبادا این حرف‌ها یادتان برود. امروز مبادا بترسید و از راه شهدا و خواسته شهدا که حفظ نظام و ایستادگی در کنار ولی فقیه است، کوتاه بیایید. امروز بدانید یکی از خواسته‌های شهدا احترام به جایگاه بانوان است، بانوانی که الگوی خود را حضرت زهرا(س) قرار دادند. سال‌های گذشته می‌شنیدیم اما این روزها داریم می‌بینیم اهانت و دهن‌کجی به قانون و دستور شرعی یعنی عفاف و حجاب در جامعه و همچنین سکوت مسئولان ...

می‌بینیم چادر از سر بانوی محجبه در شهرمان... می‌بینیم کشف حجاب دختران نوجوان و سکوت آزار دهنده بعضی مسئولان ... می‌بینیم لجبازی عده‌ای از کسانی به هیچ آیین و مذهبی معتقد نیستند و باز سکوت مسئولان ... و از همه بدتر از سکوت بدتر که بعضی مسئولان در پست و مقام قرار می‌گیرند رنگ عوض میکنند.

ای کاش از شهدا یاد می‌گرفتید که نمی‌گذاشتند خطر به یک وجبی از مرزهای کشور برسد و جان خود را تقدیم می‌کردند ولی اکنون بحران و خطرات جدی تهاجم فرهنگی در کنار ما، در خانه و در افکار نوجوانان است و هر لحظه به وجود پاک نوجوانان پاتک می‌زند و شما در حال مصلحت‌سنجی هستید و در هر کجا نتوانید پاسخگو باشید، عذر بدتر از گناه دارید یا سکوت می‌کنید...

ای کاش عین شهدا که هر لحظه احساس خطر کنند و به مقدسات توهین می‌شود، سریع خود را می‌رسانند و اجازه نمی‌دهند این اتفاق رخ دهد، گرچه یک تیکه استخوان یا پلاک باشد شهید.... چه کرده‌اند شهدا که برای مردم آرامش‌بخش و تکیه‌گاه و مردم عاشقانه به استقبال می‌آیند.

ما مردم دارالعباده یزد به خون شهدا، به غم و غصه فاطمیه، به سربند یازهرای این شهدای گمنام و به نخ چادر مادرمان فاطمه قسم پای این نظام و رهبر عزیزتر از جانمان و خون شهدا و مقدسات ایستاده و می‌ایستیم و اگر مسئولی بخواهد در این راه کوتاهی یا سکوت یا خللی انجام دهد، که باعث رنجش دل مردم شود، قاطعانه برخورد می‌کنیم و هر کجا نیاز باشد مثل پابرهنگان در میدان ایستاده‌ایم».  

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
میرفخرالدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۶ - ۱۴:۵۲
0
0
بسیارعالی ،کاش که این صدا به گوش مسئولین درخواب فرورفته استان برسد.
محمد حسن شخصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۶ - ۱۹:۱۵
0
0
خیلی عالیست باید مسئولیت به جوانان انقلابی داده شود
captcha