ضرورت توسعه رویکرد مهارت‌محور و کارآفرینانه دانشگاه علمی کاربردی
کد خبر: 4108286
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱

ضرورت توسعه رویکرد مهارت‌محور و کارآفرینانه دانشگاه علمی کاربردی

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: رشته‌های دانشگاهی ما باید متناسب با نیازها توسعه پیدا کند و خصوصاً رویکرد مهارت محور و کارآفرینانه دانشگاه علمی کاربردی به سایر دانشگاه‌ها تسری یابد.

سیدمهدی قریشی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قمبه گزارش ایکنا از قم، سیدمهدی قریشی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اظهار کرد: رشته‌های دانشگاهی ما باید متناسب با نیازها توسعه پیدا کند و خصوصاً رویکرد مهارت محور و کارآفرینانه دانشگاه علمی کاربردی به سایر دانشگاه‌ها تسری یابد.

وی با اشاره به نسل سوم دانشگاه‌ها با رویکرد کارآفرینی افزود: اینکه دانشگاه علمی کاربردی هدف اصلی خود را توسعه کارآفرینی و ایجاد مهارت‌های لازم برای کسب‌وکار قرار داده بسیار ارزشمند است و با توجه به اینکه در حال حاضر در بسیاری از صنایع استان نیازمند به تکنسین‌های ماهر هستیم، این دانشگاه می‌تواند نقش مؤثری در این زمینه ایفا نماید.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم ادامه داد: اگر معتقد به این هستیم که ارتباط بین صنعت و دانشگاه لازم است، این موضوع برای دانشگاه علمی کاربردی یک امر واجب است و باید ارتباط تنگاتنگی بین این دانشگاه و صنعت استان برقرار گردد.

قریشی با تأکید به استفاده از تجربیات مدیران گذشته در انجام کارها گفت: معمولاً وقتی مدیری در یک سازمان تغییر می‌کند یکسری‌ ای کاش‌ها در ذهن دارد که اگر مجدداً در آن پست برمی‌گشت آن‌ها را انجام دهد و دقیقاً این‌ها موضوعاتی است که می‌تواند برای مدیر جدید مورداستفاده قرار گیرد، لذا با توجه به اینکه مدیریت در نظام جمهوری اسلامی شبیه به دو امدادی است باید نقاط قوت مورد توجه قرار گرفته و نقاط ضعف نیز توسط مدیران جدید الانتصاب پوشش داده شود و به‌نوعی کار یکدیگر را تکمیل نمایند.

یادآور می‌شود در این مراسم از زحمات نادری رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تقدیر به‌عمل‌آمده و حکم انتصاب فلاح به‌عنوان رئیس جدید داده شد.

انتهای پیام
captcha