برگزاری مرحله استانی پنجمین جشنواره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه در زنجان
کد خبر: 4108754
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

برگزاری مرحله استانی پنجمین جشنواره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه در زنجان

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه طلاب خواهر، فرزندان طلاب و همسران طلاب برادر با همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه زنجان خبر داد.

پنجمین جشنواره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه

حجت‌الاسلام حمید حسنی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان از برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه طلاب خواهر، فرزندان طلاب و همسران طلاب برادر با همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه زنجان در راستای توسعه فرهنگ قرآنی همراه با ایجاد نشاط اجتماعی و تحقق تربیت قرآنی در بین خانواده‌های طلاب به‌صورت استانی خبر داد.

وی افزود: در این جشنواره که روز گذشته ۲۹ آذر برگزار شد، همسر و فرزندان طلاب برادر، طلاب خواهر و فرزندان‌شان در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت تقلیدی، متناسب با گروه‌های سنی مختلف به رقابت پرداختند.

این مسئول گفت: در گروه‌های شرکت‌کننده فرزندان طلاب خواهر و برادر در گروه ابتدایی، در رشته ترتیل و حفظ، در گروه متوسطه اول رشته‌های ترتیل و قرائت تقلیدی و در گروه فرزندان بالای ۱۵ سال رشته ترتیل و حفظ جزء یک با هم به رقابت پرداختند.

حسنی ادامه داد: در گروه همسران طلاب برادر، در رشته‌های ترتیل، حفظ ۵ جزء پیوسته و حفظ کل و در بخش طلاب خواهر در رشته‌های حفظ یک جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ کل و رشته ترتیل جزء ۲۸ و ۲۹  به رقابت پرداختند و در مجموع در این بخش مسابقات تعداد ۴۰ نفر از شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف حضور یافتند که نتایج این مرحله از جشنواره جهت تعیین نفرات برتر به سازمان دارالقرآن‌الکریم ارسال می‌شود.

انتهای پیام
captcha