مشاركت استان‌ها در تدوين برنامه هفتم در حل مسائل كشور تأثيرگذار است
کد خبر: 4109955
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹

مشاركت استان‌ها در تدوين برنامه هفتم در حل مسائل كشور تأثيرگذار است

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی يزد گفت: واگذاری اختيارات به استان‌ها در تدوين برنامه هفتم توسعه مهم و اثرگذار است كه تحقق اين موضوع منوط به مشاركت حداكثری آنان است.

مجید دهقانی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مجيد دهقانی‌زاده، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ریزی يزد با اشاره به اينكه برنامه هفتم توسعه اولين برنامه در قالب بيانيه گام دوم انقلاب است، گفت: مشاركت و واگذاری اختيارات به استان‌ها در تدوين اين برنامه مهم و اثرگذار است كه تحقق اين موضوع منوط به مشاركت حداكثری آنان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد هدف آرمانی برنامه هفتم توسعه كشور را مطابق با سياست‌های كلی پيشرفت اقتصادی توأم با عدالت عنوان و تصريح كرد: مضمون اصلی اين برنامه رشد فراگير و توجه به دانش بنيان، ثبات اقتصادی بر پايه اسناد آمايش سرزمين است.

دهقانی‌زاده پرهيز از كلی‌گويی، تبيين دقيق راه برای مسئولان اجرايی كشور و مسئله محور شدن برنامه هفتم توسعه را از اصول حاكم بر پيشنهاد احكام در این برنامه معرفی كرد و گفت: با تشكيل ستاد استانی تهيه و تدوين احكام برنامه هفتم توسعه در سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان يزد ۱۲ نشست كارشناسی با حضور دستگاه‌های اجرايی مربوطه در بازه زمانی سوم تا سيزدهم آذرماه و در موضوعات هدف برگزار شد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان يزد افزود: پس از بررسی مسائل و پيشنهادات، ۱۰۷ حكم در ۱۸ محور انرژی، آمايش سرزمين، معدن، آب، صندوق‌های بازنشستگی، گردشگری، فناوری و نوآوری، نظام اداری، كشاورزی، آموزش و پرورش و آموزش عالی، كسب و كار، نظام بانكی، آسيب‌های اجتماعی، بهره‌وری، ترانزيت و ديپلماسی اقتصادی، فرهنگ، تفويض اختيار و تمركززدايی و نظام درآمد هزينه استانی به سازمان برنامه و بودجه كشور ارسال شده است.

دهقانی‌زاده با اشاره به بند الف تبصره ۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ كشور با موضوع مشاركت عمومی-خصوصی دستگاه‌های اجرايی، گفت: اين موضوع برای مجموعه دولت فوق‌العاده مهم و سرنوشت ساز و حياتی است و بايد با واگذاری طرح و پروژه‌ها به بخش خصوصی فضايی برای استفاده از ظرفيت نقدينگی در جامعه و هدايت آن به سمت مولدسازی و خدمت‌رسانی به مردم ايجاد شود.

انتهای پیام
captcha