سازش سی و نهمین پرونده قتل عمد در خوی
کد خبر: 4110522
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

سازش سی و نهمین پرونده قتل عمد در خوی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در راستای اصلاح ذات‌البین و ترویج فرهنگ صلح و سازش در قالب پویش ایجاد صلح و سازش و آزادی زندانیان طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» و اخذ رضایت از اولیادم سازش سی و نهمین پرونده قتل عمد در شهرستان خوی شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیناصرعتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با آذربایجان‌غربی اظهار کرد: پس از وقوع یک فقره قتل عمد در خوی در 18 مرداد  1398 توسط فردی به هویت (ح.ا) پرونده پس از رسیدگی در دادگاه کیفری 1 خوی، منجر به صدور حکم قصاص نفس قاتل شد و در سال 1400 با تایید دیوان عالی کشور، حکم قصاص آماده اجرا بود.

وی افزود: در راستای اصلاح ذات‌البین و ترویج فرهنگ صلح و سازش در قالب پویش ایجاد صلح و سازش و آزادی زندانیان طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» و اخذ رضایت از اولیادم با تلاش‌های شبانه‌روزی حجت‌الاسلام امامی، رئیس دادگستری و حجت‌الاسلام رشتبر، دادستان عمومی و انقلاب خوی، و تشکیل جلسات سازش متعدد، در نهایت با این تلاش‌ها موفق به اخذ رضایت از اولیادم شده است.

عتباتی بیان کرد: بدین ترتیب در مورخه 07/10/1401 سازش برقرار و با گذشت اولیادم از قصاص قاتل، صلح جای کینه و کدورت را گرفت تا یکبار دیگر انسانی با همت مسئولان قضایی، هسته‌های جهادی بخشایش و بزرگواری اولیادم از چوبه دار نجات و حیات دوباره یابد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این اقدام خداپسندانه اولیادم در بخشش و گذشت از خون عزیزشان را تحسین می‌کنیم وسازش و گذشت درهای رحت الهی را به روی گذشت کنندگان باز می‌کند و به توصیه قرآن کریم این گذشت معامله با خداوند متعال بوده و اجر و ثواب آن هم نزد حضرتش محفوظ است.

الناز نقی‌زاده

انتهای پیام
captcha